Τα 12 σημεία ντροπής για τις "χωματερές" των ελληνικών λιμανιών
16/7/2007 - 00:06
Του Γιώργου Κράλογλου
Τα λιμάνια προστίθενται τώρα στο "γαϊτανάκι" με το ελληνικό ρεζιλίκι στην Ευρωπαϊκή Ένωση για την κακή ποιότητα υπηρεσιών και την απειθαρχία στην προσαρμογή προς τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Έτσι, μετά τη βίαια προσαρμογή της απαράδεκτης εμφάνισης της κεντρικής λαχαναγοράς και της επίσης κεντρικής κρεαταγοράς των Αθηνών από τις τριτοκοσμικές συνθήκες σε ευρωπαϊκές η Κομισιόν παρέπεμψε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και την υπόθεση της ελληνικής απειθαρχίας στην εφαρμογή της Κοινοτικής οδηγίας (2000/59/ΕΚ) για τη δημιουργία σε όλα τα ελληνικά λιμάνια εγκαταστάσεων παραλαβής των αποβλήτων των πλοίων.
Και το ότι η υπόθεση αυτή (παρά τις ελληνικές υπηρεσιακές "εξυπνάδες" να παρουσιάσουμε το άσπρο-μαύρο) θα κατέληγε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ήταν περίπου γνωστό αλλά και φυσική συνέπεια της διοικητικής αδιαφορίας του ελληνικού δημοσίου.
Αυτά, όμως, που δεν έγιναν μέχρι σήμερα γνωστά και τα αντλεί (κατ΄ αποκλειστικότητα) το Capital.gr από τις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς το Δικαστήριο του Λουξεμβούργου ζητώντας την καταδίκη της Ελλάδας είναι τα παρακάτω 12 σημεία "ντροπής":
• ΠΡΩΤΟΝ, η οδηγία της Κομισιόν (2000/59/ΕΚ) για τη δημιουργία σε όλα τα λιμάνια ειδικών εγκαταστάσεων παραλαβής των αποβλήτων τα πλοίων "για την προστασία των θαλασσίων υδάτων των λιμανιών των χωρών-μελών της Ε.Ε. από τη ρύπανση των αποβλήτων και κυρίως από την παράνομη ρίψη στην θάλασσα αποβλήτων" κοινοποιήθηκε και στην ελληνική κυβέρνηση τον Νοέμβριο του 2000 δηλαδή πριν από 7 χρόνια (!!!).
• ΔΕΥΤΕΡΟΝ, σύμφωνα με την οδηγία και η χώρα μας έπρεπε να υποβάλει στην Κομισιόν προγράμματα διαχείρισης των αποβλήτων των πλοίων για κάθε λιμάνι που διαθέτει πριν από το Δεκέμβριο του 2002. Δηλαδή μέσα σε δύο χρόνια.
• ΤΡΙΤΟΝ, οι κυβερνήσεις τη χώρας αγνόησαν τελείως την Ευρωπαϊκή Ένωση και έγραψαν την οδηγία στα παλαιότερα των υποδημάτων τους όχι μόνο μέχρι το 2002 (που εξέπνεε η προθεσμία υποβολής των προγραμμάτων που συνιστούσε η οδηγία) αλλά και μέχρι το 2004 που είχαμε τις προετοιμασίες για του Ολυμπιακούς.
• ΤΕΤΑΡΤΟ, στις 14 Ιουλίου 2004 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αγανακτισμένη από τη συμπεριφορά της Ελλάδος ζήτησε εγγράφως ενημέρωση και υποβολή προγραμμάτων μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2004.
• ΠΕΜΠΤΟ, η επιστολή αυτή αγνοήθηκε. Και η Κομισιόν με διπλωματική ευγένεια κάνει δεύτερο έγγραφο υπενθύμισης της υπενθύμισης... στις 18 Οκτωβρίου του 2004.
• ΕΚΤΟ, μετά από ένα μήνα οι αρμόδιες ελληνικές υπηρεσίες υπέβαλαν προγράμματα (προσέξτε: Μόνο προγράμματα υπό έγκριση και όχι εφαρμοσμένα προγράμματα) για τα λιμάνια του Πειραιά, της Πάτρας, του Βόλου, της Μαρίνας της Κω και της Ρόδου.
• ΕΒΔΟΜΟ, εν τω μεταξύ ειδική καταγγελία έγινε για τα επιπλέοντα απόβλητα στην Μαρίνα Αλίμου. Αλλά, και εδώ δεν υπήρξε καμιά ενημέρωση.
• ΟΓΔΟΟ, στις 21 Μαρτίου του 2005 η Επιτροπή στέλνει τρίτη επιστολή στην Ελλάδα επισημαίνοντας τους κινδύνους παραπομπής στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
• ΕΝΑΤΟ, μετά από ένα δίμηνο και συγκεκριμένα στις 24 Μαΐου 2005 οι ελληνικές υπηρεσίες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας απαντούν περίπου ότι "...εμείς στην Ελλάδα έχουμε δικές μας διαδικασίες εγκρίσεως προγραμμάτων και ότι ορισμένα προγράμματα τα εφαρμόζουμε ήδη...".
• ΔΕΚΑΤΟ, η Ευρωπαϊκή Ένωση ασφαλώς και δεν αποδέχθηκε την ελληνική αυθαιρεσία και στις 19/12/2005 στέλνει το πρώτο δικαστικό έγγραφο. Τη γνωστή αιτιολογημένη γνώμη.
• ΕΝΔΕΚΑΤΟ, το έγγραφο αυτό προκαλεί αφύπνιση και σύγχυση (επιτέλους) στις ελληνικές υπηρεσίες. Παρ όλα αυτά στέλνουν απάντηση, στην εκπνοή της προθεσμίας, στο τέλος Φεβρουαρίου του 2006 υποσχόμενες πλήρη εφαρμογή της οδηγίας...
• ΔΩΔΕΚΑΤΟ, είναι όμως αργά για να αναστραφεί η πορεία προς το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο στο οποίο δικάζεται ήδη η υπόθεση με προοπτική την βεβαία καταδίκη της Ελλάδας.
Το ελληνικό ρεζιλίκι στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι βέβαια η μη εφαρμογή της συγκεκριμένης Κοινοτικής οδηγίας. Άλλωστε, είναι συνηθισμένη τακτική της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Το νέο μας ρεζιλίκι (σύμφωνα με τα σχόλια που συνοδεύουν την καταγγελία της Κομισιόν) εστιάζεται στο ότι χαρακτηρίζεται εντελώς απαράδεκτο το φαινόμενο, για μια χώρα σαν την Ελλάδα που διεκδικεί ένα από τα μεγαλύτερα κομμάτια της Ευρωπαϊκής τουριστικής πίτας, να αδιαφορεί για την εφαρμογή μιας οδηγίας που εξυπηρετεί σαφώς την δική της τουριστική κίνηση.
george.kraloglou@capital.gr
© Capital.gr A.E.
16 Ιουλ 2007 7:50:00 μμ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου