Η Κινηση Πολιτων στο διαδικτυο


Το διαδικτυακό κανάλι της Κίνησης Πολιτών στο YouTube H Κίνηση Πολιτών στο Facebook Η Κίνηση Πολιτών στο Twitter

Παρασκευή 3 Αυγούστου 2007

Θα ξηλώσουμε την παλιά γραμμή του ΟΣΕ για να προσθέσουμε αυτοκίνητα;


Τις τελευταίες ημέρες παρακολουθούμε μια συζήτηση στην Κορινθία για την χρήση της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής. Διαβάζουμε άρθρα τοπικού βουλευτή που ζητά την μετατροπή της σε αυτοκινητόδρομο και πληροφορούμεθα ότι και η ΤΕΔΚ Κορινθίας αποφάσισε ομόφωνα να διεκδικήσει την απόδοση στους Δήμους της σιδηροδρομικής γραμμής.
Την ίδια στιγμή, οι τοπικές αρχές και στην Κόρινθο και στο Κιάτο ανέχονται την προβληματική σύνδεση του προαστιακού, με τα κέντρα των πόλεων, που ταλαιπωρεί χιλιάδες Κορίνθιους και επισκέπτες και δεν αξιοποιεί οικονομικά το πλεονέκτημα της εγγύτητας με την πρωτεύουσα.
Θέλουμε άραγε ή δεν θέλουμε αύξηση της επισκεψιμότητας Αθηναίων στην Κορινθία;


ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΚΑΙ Ο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΙΑ
Η Κορινθία είχε το προνόμιο να διαθέτει από το 19ο αιώνα σιδηροδρομική υποδομή και είναι γνωστό ότι σε αυτή οφείλεται η ανάπτυξη της παραλιακής ζώνης ως πρόσφατα.

Αυτό το ιστορικό πλεονέκτημα ζητάμε τώρα να το καταργήσουμε;

ΤΑ ΑΔΙΕΞΟΔΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗΣ
Σε μια περίοδο που έχουν διαφανεί τα αδιέξοδα της αυτοκίνησης σε όλο το δυτικό κόσμο και αναζητείται ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς ακόμη και στην Αθήνα, εδώ γίνονται συζητήσεις για να ξηλωθούν οι γραμμές! Όλες οι μελέτες των ειδικών για την κατασκευή νέων αυτοκινητόδρομων καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα. Φτιάχνοντας νέους δρόμους, διευκολύνουμε την αυτοκίνηση που μετά λίγο καιρό δεν χωρά στους δρόμους που φτιάξαμε και απαιτεί καινούριους. Φαύλος κύκλος!

Όσους δρόμους και να φτιάξουμε δεν πρόκειται να λύσουμε το κυκλοφοριακό στην παραλιακή ζώνη από Λουτράκι ως Ξυλόκαστρο, απλώς θα το οξύνουμε.


ΤΟΠΙΚΟ ΤΡΑΜ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ-ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ
Πρέπει η συζήτηση που ξεκίνησε για το ζήτημα να αλλάξει προσανατολισμό.

* Πρέπει να μελετηθεί η κατάσταση του οδικού δικτύου και των τάσεων της κυκλοφορίας στην παραλιακή ζώνη από το Λουτράκι ως το Ξυλόκαστρο και ακόμη πιο πέρα, σε μακρόχρονο ορίζοντα.
* Πρέπει να εξεταστεί η βιωσιμότητα ενός τοπικού τράμ Λουτρακίου – Ξυλοκάστρου στην παλαιά γραμμή, που μαζί με τις ανάλογες υποδομές θα διασφαλίσει ταχύτατη επικοινωνία στην παραλιακή ζώνη, ασφάλεια στη μετακίνηση και ποιότητα ζωής.

ΑΣ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΓΕΝΙΕΣ
Εάν κριθεί ότι κάτι τέτοιο δεν είναι προς το παρόν βιώσιμο, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να καταστρέψουμε υποδομές που άλλοι θα εύχονταν να διέθεταν. Μια τέτοια εξέλιξη θα είναι αρνητική, θα δημιουργήσει ακόμη μεγαλύτερο κυκλοφοριακό χάος σε όλη την παραλιακή Κορινθία και πρέπει με κάθε τρόπο να αποθαρρυνθεί.

Η πληθυσμιακή συγκέντρωση στην περιοχή αυτή αναπτύσσεται ραγδαία και η χρήση της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής, θα αποτελέσει μοναδική λύση μελλοντικά.

Δεν πρέπει να καταστρέψουμε σήμερα τη δυνατότητα στις μελλοντικές γενιές να διαχειριστούν το κυκλοφοριακό πρόβλημα με τρόπο βιώσιμο.
Ας αφήσουμε υποδομές για τις επόμενες γενιές και όχι μόνο καμένα δάση και ρύπανση!

SPIRIT

24 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα,
δεν γνωρίζω την κυκλοφοριακή κατάσταση στην Κόρινθο, ζω στην Τρίπολη, πρακτικά όμως τα προβλήματα είναι κοινά σε όλη την επικράτεια οπουδήποτε κυκλοφορούν ελληνικής υπηκοότητας εποχούμενοι. Δεν εξαρτώνται από άσφαλτο, πηγαίνουν παντού. Η μόνη διαφορά είναι ότι όπου υπάρχει άσφαλτος πήζει από αμάξια.
Θεωρώ ότι η μόνη λύση είναι η πεζοδρόμηση όσων περισσότερων δρόμων σε μια πόλη.

Ανώνυμος είπε...

Θεωρώ μεγαλύτερης βαρύτητας να προβληθεί το ζήτημα γιατί τόσο καιρό δεν έχει γίνει τίποτα με τη βελτίωση της κάκιστης σύνδεσης του προαστιακού με την πόλη με μέσα μαζικής μεταφοράς (πολύ αραιά δρομολόγια λεωφορείων, όχι συγχρονισμένα με τις αφίξεις των τραίνων.) και κατανάγκη επιβολή της χρήσης ταξί που κατουσίαν ακυρώνει το μέσο (πχ σε ένα φοιτητή κοστίζει περισσότερο το ταξί από τον σταθμό στην Κόρινθο παρά το εισητήριο του προαστιακού
για Αθήνα)
Το τραμ.... πολυτέλεια μου φαίνεται..

Ανώνυμος είπε...

η θέση περί τραμ ίσως είναι η καλύτερη μακροπρόθεσμη άποψη για τη χρήση των γραμμών. Νομίζω ότι ο
> προβληματισμός της ΤΕΔΚ περί απόδοσης των χώρων στη ΤΑ δεν πρέπει να μας βρίσκει αντίθετους, αφού και το δια-Κορινθιακό τραμ πιθανόν θα είναι σχεδιασμός της Τοπικής κοινωνίας (ως ευρωπαϊκές πόλεις) και άρα και της ΤΕΔΚ.
Δεν μπορούμε να παραβλέψουμε τους προβληματισμούς που θέτει η ΤΕΔΚ στη διαμόρφωση της πρότασής της, τον παράγοντα της εξέλιξης του προαστιακού, και τα πιθανά οφέλη των τοπικών κοινωνιών από την αλλαγή χρήσης του χώρου των γραμμών (Π.Χ. στην Κόρινθο θα μπορούσα να φανταστώ ένα πνεύμονα
πράσινου και δημιουργία άλλων δραστηριοτήτων, ένα πάρκινγκ, καθώς και την δημιουργία περιφερειακού ποδηλατόδρομου της πόλης - χωρίς αυτά να σημαίνουν καταστροφή των γραμμών).

Ανώνυμος είπε...

H γενικευμένη απόρριψη του σιδηρόδρομου ως μέσο και η πρωτοκαθεδρία της
αυτοκίνησης είναι η αποφασισμένη πολιτική βούληση της τοπικής
αυτοδιοίκησης της Κορινθίας και της πολιτείας και ενός πολύ ισχυρού κοινωνικού λόμπυ, των ιδιοκτητών ι.χ. Το τρένο θα περιοριστεί μόνο στον
άξονα Πάτρα - Θεσσαλονίκη (Σουφλιάς), όλα τα άλλα θα καταργηθούν προφανώς.

Το επείγον βέβαια είναι να πιέσουμε για τη σύνδεση με τους σταθμούς αλλά το σημαντικότερο, και για το οποίο, εκτιμώ
ότι θα μας καταριώνται οι επόμενες γενιές θα είναι η αποξήλωση της
γραμμής. Αυτό θέλουν όλες οι τοπικές εξουσίες. Δεν μπορώ να
φανταστώ ότι οι δήμοι συζητούν να το κάνουν πάρκο ή ποδηλατόδρομο.
Μακάρι, αλλά δεν το προβλέπω.
Η ΜΕΛΙΝΑ προτείνει να μην ζητήσουμε τραμ, αλλά μόνο μετατροπή της γραμμής σε πάρκο μέσα στην πόλη? Θα ήταν χρήσιμο και ως αεραγωγός της θαλάσσιας αύρας προς την πόλη για την βελτίωση του μικροκλίματος. Η συζήτηση όμως στην ΤΕΔΚ
περιορίστηκε στο να γίνει δρόμος, δεν υπήρξε άλλος προβληματισμός.

Πιθανόν να μην μπορούμε να έχουμε άποψη για τραμ, αυτό είναι προς
μελέτη. Εχουμε όμως άποψη ότι σίγουρα δεν πρέπει να γίνει
αυτοκινητόδρομος.
. Η πραγματικότητα όμως του εξωτερικού δείχνει ότι το τραμ επιστρέφει (και στην Αθήνα, παρά τη συστηματική υπονόμευσή του απο το κράτος και τους δήμους). Βλέποντας τα αδιέξοδα
της αυτοκίνησης στην παραλιακή ζώνη, πρέπει να επιμεινουμε στη σωτηρία της γραμμής. Εχουν και άλλοι συμφέρον
από την κατάργησή της γρσμμής. Οι ιδιοκτήτες γης δίπλα από τις γραμμές. Μόλις σταματήσουν να χρησιμοποιούνται, το 2013, θα επεκτείνουν τις περιουσίες
τους πολύ πριν φτιάξουν δρομους οι δήμοι και μετά θα μπλέξουν στα
δικαστήρια με τους δήμους για το ιδιοκτησιακό. Αυτό είναι το πιθανότερο σενάριο, εγώ προβλέπω ότι δεν θα γίνει καν δρόμος.

Οπως βλέπουμε τα πράγματα είναι απαισιόδοξα. Ποιοι ωφελούνται από το τρενο? Οι οικονομικά αδύνατες ομάδες, οι ηλικιωμένοι, οι ρομαντικοί οικολόγοι που μιλούν για περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα
και στη χώρα μας, οι ανάπηροι και οι επόμενες γενιές. Ποιοι οφελούνται απ τον αυτοκινητόδρομο? Οι δήμοι, οι πολιτικοί, οι εργολάβοι και η μεγάλη κοινωνική συμμαχία των ιδιοκτητών ι.χ. (που δεν έχει δει ακόμη
τα αδιέξοδα της αυτοκίνησης). Ο αγώνας είναι άνισος.
Ας ανοίξουμε όμως τη συζήτηση και στην κοινωνία (αν υπάρχει τέτοιο πράγμα που έλεγε και η Θατσερ), εκφράζοντας τους προβληματισμούς μας. Δεν πρέπει να ακούγεται μόνο ότι θα γίνει
δρόμος.

Ανώνυμος είπε...

Aγαπητοί φίλοι του ιστο- διαλόγου θα πρέπει να τα εξαντλούμε
διεξοδικά τα ζητήματα που θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό τη πορεία αυτής της πόλης , εξετάζοντας όλες τις πτυχές τους, χωρίς να αποκλείουμε καμία
εκ των προτέρων.
Όλες οι εκδοχές στο τραπέζι..
Αν μια κυκλοφοριακή μελέτη θεωρήσει αναγκαία τη δημιουργία
αυτοκινητόδρομου στη θέση της σιδηροδρομικής γραμμής προς αποσυμφόρηση της παραλιακής οδού και επί πλέον με συνδέσεις με τη παλαιά ΠΕΟ;
Αν η ανάπτυξη του λιμανιού( αλήθεια ποιος μπορεί αυτή τη στιγμή, έχοντας πλήρη και τεκμηριωμένη άποψη να προτείνει εμπορικό ή τουριστικό;) έχει ανάγκη τη γραμμή; Αντίφαση. Εμπορικό-Δρόμος ή γραμμή
Τουριστικό- Τραμ ή Δρόμος:
Την όχληση και την υποβάθμιση της περιοχής κατά μήκος της γραμμής τη
λαμβάνουμε υπ’ όψη; Οικατοικούντες κατά μήκος τηςγραμμής έχουν λόγο
και γνώμη;
Και γιατί κάθε τι που είναι σε αντίθεση με την κυρίαρχη λαϊκή τάση είναι αυταπόδειχτα και προοδευτικό;
Αυτά και άλλα πολλά θα μπορούσε να ισχυριστεί…….. ο συνήγορος του διαβόλου.
Δεν θέλω να υποδείξω μια συγκεκριμένη λύση, αλλά να εμπλουτίσω τον
προβληματισμό μας.
Μπορώ να συμφωνήσω ή να διαφωνήσω σε πολλά και με πολλούς. Αυτό όμως θα πρέπει να γίνει μέσα από ένα διεξοδικό διάλογο.
Τέλος αναρωτιέμαι μήπως εξετάζουμε μερικά ζητήματα παρορμητικά και
ιδεαλιστικά;

Μια κυκλοφοριακή μελέτη δεν κάνει πολιτική, προφανώς ακολουθεί την
πολιτική του εντολέα της. Στη συγκεκριμένη περίπτωση όλες οι μελέτες πρέπει να έχουν καθοδήγηση στο εξής ερώτημα. Προτεραιότητα θα έχουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς ή η αυτοκίνηση;;;;
Εγώ ψηφίζω μέσα μαζικά,
γιατί έχει γίνει δεκτό σε όλη τη βιβλιογραφία που έχω υπόψη μου βλ.
www.ses.gr )ότι κανείς νέος δρόμος δεν έλυσε μεσομακροπρόθεσμα κανένα
κυκλοφοριακό. Θυμάμαι τις αντιδράσεις του 1981 από την πρώτη
περιφερειακή του Υμηττού. Σε 20 χρόνια είχε ήδη κορεστεί και χρειάστηκε νέα που άυξησε τις πιέσεις στο δάσος του Υμηττού για αλλαγή χρήσεων.
Πριν χρόνια ο Σύλλογος Φίλων Τρένου στην Κόρινθο μάζεψε υπογραφές από
τους περίοικους της γραμμής στην πόλη. Τρένο προτιμούσαν (ή πάρκο
καλύτερα) και ασφαλώς όχι δρόμο.

Στο ζήτημα του λιμανιού πρέπει η τοπική κοινωνία μετά από μελέτες και διαβούλευση να πάρει συνειδητά μια πολιτική απόφαση. Θέλουμε εμπορικό ή τουριστικό λιμάνι, γνωρίζοντας τα σύν και τα πλην;;; Η Κίνηση Πολιτών ως τώρα μιλά για ανάπτυξη του τριτογενούς κυρίως τομέα (ανάδειξη πολιτιστικής φυσικής κληρονομιάς), άρα λιμάνι τουριστικό....

Ανώνυμος είπε...

ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΣΤΟΥΣ. ΦΕΥΓΑΤΟΥΣ!

Τα τραίνα που φύγαν
αγάπες μου πήρανε
αγάπες και κλαίνε
ποια μοίρα τις μύρανε

Ποιο τραίνο σε πήρε
πουλί χελιδόνι μου
σε τύλιξε η νύχτα
κι ορφάνεψα μόνος μου

Δωσ' μου χέρι να πιαστώ
να πιαστώ να κρατηθώ
ένα γέλιο μια ματιά
κι ανασταίνεται η καρδιά

Ανώνυμος είπε...

Λαμβάνοντας υπόψιν το επίπεδο των Κορινθίων, πιστεύω ότι η καλύτερη χρήση για τα επόμενα 20 χρόνια της παλαιάς σιδηρoδρομικής γραμμής είναι ως μονόδρομος με ταυτόχρονη μονοδρόμηση και της ΠΕΟ Κορίνθου-Πατρών.
Τότε θα αποφασίσει για το μέλλον της η τοτινή Κίνηση Πολιτών π.χ. καμηλόδρομος στην έρημο της Βόχας.

Ανώνυμος είπε...

Σας θυμίζω ότι για το εμπορικό λιμάνι ο μελετητής του ΓΠΣ πολεοδόμος Λουλουργάς απαντώντας στο δημοτικό συμβούλιο σε σχετική ερώτησή μου ,είπε ότι είναι σαφές ότι η λειτουργία εμπορικού λιμανιού στην υπάρχουσα θέση ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΙ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ .
Υπάρχει περίπτωση να συμφωνήσει η ΚΙΝΗΣΗ με τις προβλέψεις του σχεδίου υπουργικής απόφασης που
ανακοίνωσε ως Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο ο Σουφλιάς την 31-7-2007 και γράφει :
<<- Ολοκληρωμένη σιδηροδρομική σύνδεση και παροχή υψηλής ποιότητας συνδυασμένων μεταφορών σε όλους σχεδόν τους λιμένες που βρίσκονται πλησίον του εθνικού
σιδηροδρομικού δικτύου με προτεραιότητα στα εμπορευματικά τμήματα των λιμένων Πειραιά,
Θεσσαλονίκης και Πάτρας και δευτερευόντως των λιμένων
Αλεξανδρούπολης, Βόλου, Χαλκίδας, Κορίνθου και Καλαμάτας. Οι λιμένες της Κορίνθου και της Χαλκίδας
(με τις διάσπαρτες λιμενικές εγκαταστάσεις τους), εφόσον ενισχυθούν, μπορούν να συμπληρώσουν την θαλάσσια εμπορευματική υποδομή της ευρύτερης
βιομηχανικής και χονδρεμπορικής περιοχής της Αττικής η
οποία εξαπλώνεται στη Βοιωτία και στη Κορινθία ή να αποτελέσουν μέρος του συστήματος των λιμένων της Αττικής. >> ;
Θα ομορφύνουν τον Πειραιά όπου θέλουν να δημιουργήσουν
εφοπλιστικό city βρωμίζοντας και υποβαθμίζοντας την Κόρινθο;
Σας το είχα πει ότι ήταν μέρος ευρύτερου σχεδίου που η
τέως και η νυν δημοτική πλειοηφία είχε φαγωθεί να δημιουργήσει δρόμο μεταξύ πλατείας Φλοίσβου και
θάλασσας.
Μήπως πρέπει να καταγγείλλουμε
τα κλειστά κυκλώματα και τους ντόπιους λακέδες τους
που σχεδιάζουν γα μας χωρίς εμάς ;

loretta είπε...

Που μπορώ να βρίσκω την εφημερίδα σας? Μια φορά είχα πάρει απο την Εφορία, αλλά μάλλον τυχαία βρεθηκε εκει.

Κίνηση Πολιτών Δήμου Κορινθίων είπε...

Αγαπητή Loretta'

H εφημερίδα μας υπάρχει σε ηλεκτρονική μορφή στην ιστοσελίδα μας www.kinisikorinthos.gr και αν μας αφήσετε τα στοιχεία σας στο
info@kinisikorinthos.gr θα επικοινωνήσουμε μαζί σας να σας αποσταλεί.

Ανώνυμος είπε...

Η παραλιακή Κορινθία παρουσιάζει οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα. Η μία συνιστώσα του προβλήματος είναι το ότι η Π.Ε.Ο. Κορίνθου - Πατρών δέχεται υπερβολικό φορτίο σε βαθμό που γίνεται δυσχερής η προσπέλαση της από τα αυτοκίνητα αλλά και τους πεζούς δημιουργώντας έντονα προβλήματα στους κατοίκους. Άμεση και επιτακτική η ανακούφισή της.Η άλλη συνιστώσα είναι ότι οι δρόμοι που διέρχονται μέσα από τον οικιστικό ιστό θα πρέπει να διαφυλάξουν τον χαρακτήρα της ήπιας κυκλοφορίας για να παραμείνουν σε ανεκτό επίπεδο οι συνθήκες διαβίωσης των κατοίκων. Να μη περνούν μεγάλων διαστάσεων και μεγάλου βάρους οχήματα και να αναππτύσουν ταχύτητα γιατί ούτε οι άνθρωποι αντέχουν αλλά ούτε οι κατοικίες τους κραδασμούς που δημιουργούνται. Είναι επιτακτική ανάγκη να δρομολογηθεί ο περιφερειακός δρόμος παράλληλα με την σιδηροδρομική γραμμή και να δημιουργηθούν πολλές είσοδοι για κάθε πόλη. Τότε θα πρέπει να αποχαρακτηρισθεί και η παλιά εθνική οδός και να ανακουφισθούν και οι κάτοικοι που τα σπίτια τους δέχονται τις επιπτώσεις από το τόσο μεγάλο φορτίο της οδού.
Η παλιά σιδηροδρομική γραμμή διέρχεται μέσα από τον οικιστικό ιστό και δεν θα είναι δίκαιο για τους ανθρώπους που οι οικίες τους συνορεύουν με την γραμμή να φορτωθούν τα επακόλουθα μιας οδού ταχείας κυκλοφορίας, όπως και για όλους τους κατοίκους. Η δικαιότερη λύση είναι το τραμ, αφού μπορεί να δώσει και είναι μια οικολογική λύση.
Προέχει η κατασκευή του περιφερειακού δρόμου παράλληλα με την νέα σιδηροδρομική οδό εκτός οικιστικού ιστού.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητοί φίλοι της Κορίνθου έχω χρόνια να περάσω μέσα από την πόλη σας, αφού τώρα κανένα υπεραστικό λεωφορείο δεν περνά μέσα από την Κόρινθο.
Δυστυχώς, οι πόλεις μας που είναι τόσο κοντά η μία στην άλλη π.χ Καλαμάτα με Κόρινθο είναι τόσο ξένες και απομονωμένες μεταξύ τους όσο η Καλαμάτα ή η Κόρινθος με την Οδησσό!

Δυστυχώς όλοι οι σ... των πλειοψηφιών (είτε κομάτων είτε τοπικών παρατάξεων)είναι μιά γενιά.
Οσοι στρογγυλοκαθίσουν στη δημαρχιακή καρέκλα ή ενταχθούν στην συμπολίτευση, όλους τους πιάνει η μανία καταδίωξης!
Αντί να πουν "Μπράβο, να που υπάρχει και μιά καλή πρόταση που δεν προέρχεται από τη διοικούσα πλειοψηφία αλλά από "βλέπουσα από μακριά" ελάσσονα μειοψηφία" και να την υλοποιήσουν, αρχίζουν τη λασπολογία και χίλιες δύο δικαιολογίες!
Δυστυχώς το σύστημα της αντιπροσώπευσης είναι κάτι πάρα πάνω από αντιδημοκρατικό!
Μπορεί μιά παράταξη με το 42% ή εστω το 50,1% να γίνει κυρίαρχος και να γράψει τις προτάσεις ή παρατηρήσεις των άλλων στα παλαιότερα των υποδημάτων της ! Το υπόλοιπο 58 ή 49,9% τί κανει ή τί μπορεί να κάνει αλλά δεν μπορεί να το κάνει; Δυστυχώς τίποτε παρά κοιτάζει από την κλειδαρότρυπα!!
Δηλ. η συντριπτική πλειοψηφία του 58% είναι η μειοψηφία! ή εστω και το 49,90%!! Ωραία Δημοκρατία, να την χαίρονται!
Τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι πραγματικά δημοκρατικά, τουλάχιστον στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, αλλά αυτό ποιούς συμφέρει; Δυστυχώς κανένα από τα κόμματα. Ολοι θέλουν να έχουν τους δικούς τους να κάνουν κουμάντο στις τοπικές κοινωνίες και φυσικά έτσι να τις "Παίρνει και να τις σηκώνει ο διάολος", και να πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο.
Ετσι οι πολίτες, άνδρες και γυναίκες, ευνουχίζονται και την αράζουν μπροστά την τηλεόραση ή ιδιωτεύουν, για να κάνουν κάποιοι τους "ξύπνιους" και να περνούν αυτοί ΚΑΛΑ και εμείς που είμασταν, είμαστε και θα είμαστε απ' έξω όλο και ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ!

Σ.Λ.Κ

Ανώνυμος είπε...

Η πολύ ενδιαφέρουσα ανάλυση του Γ.Β. θίγει την επιβάρυνση που προκαλεί η ΠΕΟ στους παραλιακούς οικισμούς, και προτείνει ως λύση tη δημιουργία περιφερειακού δρόμου παράλληλου με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή. Ξεκινά με καλή πρόθεση αλλά καταλήγει να ευνοήσει και πάλι την αυτοκίνηση.
Πρέπει να απαντηθεί το ερώτημα. Τι φταίει για το κυκλοφοριακό χάος στην παραλιακή ΠΕΟ? Εγώ νομίζω ότι φταίει η, με κάθε τρόπο υποστήριξη της αυτοκίνησης από όλες τις εξουσίες. Αυτό είναι το προπατορικό αμάρτημα του πολιτισμού μας.Ενας νέος λοιπόν δρόμος θα απαλλάξει πιθανώς την ΠΕΟ από τα φορτηγά αλλά όχι και από την κυκλοφοριακή αναρχία των ι.χ. κυρίως το θέρος, γιατί αυτή οφείλεται στον τρόπο που έχει δομηθεί η παραλιακή ζώνη ως το Κιάτο και θυμίζει ένα απέραντο θερινό υπνωτήριο κατά μήκος της ΠΕΟ που το χειμώνα νεκρώνει και χρειαζεσαι μόνο ι.χ. για να κινηθείς. (φαινόμενο Losangelization στη βιβλιογραφία γιατί έτσι είναι χτισμένο και το Los Angeles).
Το άλλο ζήτημα είναι. Θα κατασκευαστεί ένας νέος περιφερειακός δρόμος ταχείας κυκλοφορίας δίπλα στον προαστιακό? Μα αυτό θα λειτουργήσει ανταγωνιστικά προς το τρένο και στην πράξη θα το ακυρώσει. Νομίζω το σύνθημά μας πρέπει να είναι ΤΕΛΟΣ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ, ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ. Αυτό βέβαια απαιτεί άλλες προτεραιότητες ζωής που ξεφεύγουν από τα πλαίσια της συζήτησης για το τραμ.

Ανώνυμος είπε...

Aγαπητέ φίλε από την Καλαμάτα.
Δυστυχώς, για όλους η Κόρινθος έτσι είναι. Περνάς από δίπλα, την βλέπεις αλλά δεν πλησιάζεις.
Τουλάχιστον η Καλαμάτα είναι προορισμός.
Ας φροντίσουμε εμείς οι πολίτες να δημιουργήσουμε άξονες πόλεων π.χ. Κόρινθος -Καλαμάτα. Τα προβλήματα της ελληνικής περιφέρειας είναι κοινά. Τα ιστολόγια είναι μα καλη αρχή.

Ανώνυμος είπε...

ΕΡΩΤΗΣΗ : Πως λέγεται ο βουλευτής στην Κρήτη όταν γίνεται κουμπάρος ;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Εσκομπάρ !!!

Ανώνυμος είπε...

Μου φαίνετε ότι ζητάτε πολλά.
Μετά την κατασκευή του Προαστιακού το να λειτουργήσει παράλληλα άλλη (μετρική)γραμμή από κάτω θα αποβεί καταστροφικό για την πελατεία του.

Οι κύριοι του ΟΣΕ θέλουν να μας πείσουν να προτιμήσουμε τον (ακριβοπληρωμένο) Προαστιακό παρά το οφθαλμοφανές της μη-εξυπηρέτησης του κόσμου απ'αυτόν.

Η απόλυτη λύση ήταν η ανακατασκευή του μετρικού δικτύου (αυτό που ονομάζετε "παλιά γραμμή του ΟΣΕ") αλλά μην περιμένετε τέτοιες κινήσεις απ' τον κρατικό ελέφαντα.

Έχουν αποδείξει πολλάκις οι ηλίθιοι ΟΣΕτζήδες ότι είναι ανίκανοι να καταλάβουν τις προοπτικές ενός προηγμένου μετρικού δικτύου.

Nozomi

Ανώνυμος είπε...

Δεν διαφωνώ με τον προβληματισμό σου αναγνώστη. Πιθανόν να ζητάμε πολλά. Όπως και νά
'χει, κάθε χρήση της παλιάς μετρικής γραμμής θέλει μελέτη οικονομικοτεχνική κλπ.
Η χειρότερη πάντως επιλογή είναι να μείνει ως έχει, δηλ. βορά στην καταπάτηση που θα
κάνουν αργά η γρηγορα οι δήμαρχοι (ήδη την ζητούν).
Πως θα αντιμετωπιστεί αυτό? Νομίζω μόνο με τη συζήτηση, πως δεν χαλάμε υποδομές, αλλά τις
φυλάσσουμε για χρήση των μελλοντικών γενεών που κάποτε θα καταλάβουν πως τα ιχ δεν
οδηγούν πουθενά.
Ως τότε....... συζήτηση και αντιπαράθεση.

Ευ. Σπινθάκης

Ανώνυμος είπε...

Δεν κατάλαβες κ.Σπινθάκη

Δεν εννοούσα ότι κακώς διεκδικείτε, και εγώ μαζί σας είμαι.
Απλά μετά από κάποια χρόνια ενασχόλησης με τον Σιδηρόδρομο έχω απογοητευτεί και δεν περιμένω πολλά απ' τον ΟΣΕ.
Αφού πήραν εκείνη την ανεκδιήγητη απόφαση το 1996 (παρά το ότι υπήρχαν αντίθετες φωνές) για το στρώσιμο κανονικής γραμμής, τώρα ανακαλύπτουν ότι η χάραξη της παλιάς μετρικής γραμμής βολεύει καλύτερα για προαστιακή εξυπρέτηση απ' τον πολυδιαφημισμένο Προαστιακό τους.
Είναι σαν το γνωστό "έλα μπάρμπα μου να σου δείξω τ' αμπελοχώραφά σου", αυτά λέγαμε και γράφαμε χρόνια τώρα για την Πελλοπόνησο.

Ότι έγινε-έγινε, στο δια ταύτα είμαστε μαζί σας σε οποιαδήποτε κίνηση κάνετε για το θέμα.

Nozomi

Apostolos Dimopoulos είπε...

Συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία σας.

Κάτι αντίστοιχο επιχειρούμε στον Πλαταμώνα Πιερίας στην παλιά παραθαλάσσια σιδηροδρομική γραμμή, η οποία αν και κηρύχθηκε διατηρητέα από το ΥΠ.ΠΟ. διάφοροι προσπαθούν να την καταπατήσουν και να την οικειοποιηθούν.

Συνεχίστε την προσπάθεια σας, εντατικοποιώντας τις ενέργειες σας πριν να είναι αργά.

Σας προτείνω να επικοινωνήσετε και να συνεργαστείτε με τον Σύλλογο Φίλων του Σιδηροδρόμου (Σιώκου 4 & Λιοσίων, Τ.Κ. 10443, Αθήνα, Τηλ. : 2105130300, http://www.sfs.gr) και να δημιουργήσετε ένα δωρεάν λογαριασμό στην διαδικτυακή κοινότητα των Ελλήνων σιδηροδρομόφιλων (http://www.amnizia.com/forum), για να κάνετε γνωστούς τους εξαιρετικούς προβληματισμούς σας και να έρθετε πολύ εύκολα σε επαφή με όποιον από εμάς ενδιαφέρεται να βοηθήσει.

ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ Απόστολος
Μέλος Σ.Φ.Σ. Λάρισας
http://apostolos.fotopic.net

Apostolos Dimopoulos είπε...

Συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία σας.

Κάτι αντίστοιχο επιχειρούμε στον Πλαταμώνα Πιερίας στην παλιά παραθαλάσσια σιδηροδρομική γραμμή, η οποία αν και κηρύχθηκε διατηρητέα από το ΥΠ.ΠΟ. διάφοροι προσπαθούν να την καταπατήσουν και να την οικειοποιηθούν.

Συνεχίστε την προσπάθεια σας εντατικοποιώντας τις ενέργειες πριν να είναι αργά.

Σας προτείνω να επικοινωνήσετε και να συνεργαστείτε με τον Σύλλογο Φίλων του Σιδηροδρόμου (Σιώκου 4 & Λιοσίων, Τ.Κ. 10443, Αθήνα, Τηλ. : 2105130300, http://www.sfs.gr) και να δημιουργήσετε ένα δωρεάν λογαριασμό στην διαδικτυακή κοινότητα των Ελλήνων σιδηροδρομόφιλων (http://www.amnizia.com/forum), για να κάνετε γνωστούς τους εξαιρετικούς προβληματισμούς σας και να έρθετε πολύ εύκολα σε επαφή με όποιον από εμάς ενδιαφέρεται να βοηθήσει.

ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ Απόστολος
Μέλος Σ.Φ.Σ. Λάρισας
http://apostolos.fotopic.net

Ανώνυμος είπε...

Ναι να έρθουν σε συννενόηση με τα άτομα που θέλουν να δουν τις Alco (οι παλιές μηχανές-καρβουνάρηδες για όσους δεν ξέρουν) στην γραμμή ?

Η μοναδική αξιόλογη διεκδικητική προσπάθεια στην Ελλάδα είναι ο Επιβάτης (www.epivatis.gr), οι υπόλοιποι είναι απλώς γραφικοί που κάνουν το χόμπι τους.

Ανώνυμος είπε...

Είναι ευχάριστη έκπληξη τό ότι το θέμα του τρένου προκαλεί ενδιαφέρον και από άλλα σημεία της χώρας.
Θα ήθελα να ρωτήσω τη διαδικασία που η γραμμή του Πλαταμώνα κηρύχθηκε διατηρητέα. Μπορούμε να το επιδιώξουμε και εδώ.
Ευ. Σπινθάκης

Apostolos Dimopoulos είπε...

Το δίκτυο ΕΠΙΒΑΤΗΣ φυσικά και είναι πολύ αξιόλογο και έχει να επιδείξει πληθώρα μαχητικών δράσεων υπέρ της βιώσιμης κινητικότητας στο σύντομο διάστημα λειτουργίας του. Ήταν παράλειψη μου που δεν το ανέφερα καθώς είμαι και πλήρες μέλος του.

Ο Σύλλογος Φίλων του Σιδηροδρόμου (Σ.Φ.Σ.) φέτος κλείνει 25 χρόνια δράσης, κατά τα οποία προσέφερε πολλά στον τομείς των μεταφορών και του πολιτισμού. Εσωτερικά προβλήματα είναι αναμενόμενο να υπήρξαν, αλλά κοιτάμε μπροστά.

Το ζητούμενο είναι να διασωθεί η παλαιά (μετρική) σιδηροδρομική γραμμή και να αξιοποιηθεί και για τις τοπικές μετακινήσεις και για μουσειακή-τουριστική χρήση.

Μέσα από το amnizia forum να γίνει μια εκτενέστερη ανταλλαγή ιδεών και προτάσεων και ακολούθως να κανονιστεί μία συνάντηση με πρόσωπα τα οποία δραστηριοποιούνται στο χώρο και ενδιαφέρονται να βοηθήσουν.

Ο Σ.Φ.Σ. και το δίκτυο Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ. μοιράζονται εν πολλοίς μια κοινή βάση στελεχών. Μπορεί να υπάρχουν κάποια άτομα τα οποία αρκούνται στις παλιές αναμνήσεις, αλλά υπάρχουν και πολλά άλλα που δρουν παρεμβατικά και μαχητικά για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου, φυσικά με σεβασμό στην ιστορία του.

Το όραμά σας δεν είναι πολυτέλεια, αλλά αυτονόητη πραγματικότητα για κάθε Ευρωπαίο.

Το τέρας που λέγεται Ο.Σ.Ε. είναι άκρως προβληματικό, διότι διοικείται από διορισμένες διοικήσεις, οι οποίες δεν μπορούν να φέρουν αντιρρήσεις σε πολιτικές επιλογές που εξυπηρετούν συντεχνιακά συμφέροντα.

Όμως ήδη η Ε.Ε. προωθεί τις σιδηροδρομικές μεταφορές και σε δυο χρόνια έρχεται η πλήρης απελευθέρωση των επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών.

Το παν είναι να διατηρηθεί η σιδηροδρομική γραμμή και ακολούθως να εξευρεθεί τρόπος εκμετάλλευσής της με ή χωρίς την πολιτικά διοικούμενη ΤΡΑΙΝΟΣΕ (εταιρεία εκμετάλλευσης). Η εκμετάλλευση μιας έτοιμης σιδηροδρομικής υποδομής μπορεί να γίνει και από Ν.Π.Ι.Δ. της τοπικής αυτοδιοίκησης και γιατί όχι και από αλλοδαπή ιδιωτική εταιρεία εκμετάλλευσης με την απαραίτητη τεχνογνωσία.

Να έχετε υπομονή και "γερό στομάχι", μέχρι να υλοποιηθεί το όραμά σας, το οποίο είναι αλήθεια πως αποτελεί ενδόμυχο πόθο πολλών σιδηροδρομόφιλων.

Αδύνατο είναι μόνο εκείνο για το οποίο δεν προσπαθήσαμε, όπως λέει ένας φίλος ...

Apostolos Dimopoulos είπε...

Ερωτήθηκα πριν αρκετό καιρό για τον τρόπο κήρυξης της γραμμής ως διατηρητέο μνημείο και δυστυχώς απαντώ με μεγάλη καθυστέρηση.

Θα υποβάλετε σχετική αίτηση στην Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Πελοποννήσου (http://www.yppo.gr/1/g1540.jsp?obj_id=2752) με όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία ιστορικά και τεχνικά και αιτιολόγηση της αναγκαιότητας να χαρακτηριστεί η διαδρομή "ιστορικό διατηρητέο μνημείο".

Κατόπιν η Υπηρεσία θα συντάξει σχετικό φάκελο και μετά από 1-2 χρόνια (δυστυχώς έτσι συνηθίζεται) θα συζητηθεί το θέμα στο Τοπικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων Πελοποννήσου, όπου αν ληφθεί θετική απόφαση θα ακολουθήσει αμέσως η έκδοση σχετικής Υπουργικής Απόφασης.

Όλη αυτή η διαδικασία ρυθμίζεται από το Νόμο 3028/2002 τον οποίο και σας προτρέπω να διαβάσετε. Επίσης για την αιτιολόγηση της αίτησης σας, μπορείτε να συμβουλευτείτε αντίστοιχες Υπουργικές Αποφάσεις που προστατεύουν είτε συνολικά σιδηροδρομικές γραμμές (Πήλιο, Οδοντωτός, Πλαταμώνας), είτε μεμονωμένα σιδηροδρομικά κτήρια. Να έχετε υπόψη ότι ήδη επί Υπουργού Πολιτισμού και Επιστημών Μελίνας Μερκούρη, σχεδόν όλα τα κτήρια των Σιδηροδρόμων Πειραιώς - Αθηνών - Πελοποννήσου (ΣΠΑΠ) είναι ήδη διατηρητέα (απαριθμούνται ένα προς ένα ακόμη και τα WC).

Στο μεσοδιάστημα μεταξύ υποβολής της αίτησης και έκδοσης απόφασης χαρακτηρισμού, δεν μπορούν να γίνουν ριζικές επεμβάσεις πάνω στο υπό εξέταση μνημείο.

Για περισσότερες πληροφορίες είτε στο e-mail 6977125591@mycosmos.gr, είτε στο φιλοσιδηροδρομικό forum http://www.amnizia.com/forum που επαναλειτουργεί.

Γιατί με το τρένο ταξιδεύεις, δεν μεταφέρεσαι ...