ΟΙ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Το Σάββατο 13/10/2007 στο Δημαρχείο πραγματοποιήθηκε συνάντηση όλων των Δημοτικών παρατάξεων με τους μελετητές που πρόκειται να αναλάβουν την εκπόνηση της κυκλοφοριακής μελέτης του Δήμου Κορινθίων. Στη συνάντηση παρευρέθηκαν δύο μέλη από την ομάδα της Κίνησης Πολιτών που ασχολείται με τον πολεοδομικό σχεδιασμό, το κυκλοφοριακό και την αισθητική αναβάθμιση της πόλης και σε ευρεία συζήτηση, διατυπώθηκαν αναλυτικά οι προτάσεις της Κίνησης για τις βασικές αρχές που πρέπει να διέπουν την κυκλοφοριακή μελέτη. Οι προτάσεις αυτές – όπως αναφέρονται παρακάτω – κατατέθηκαν και εγγράφως στους μελετητές.Επίσης την Δευτέρα 15/10/2007, μέλος της ΚΙΝΗΣΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ συμμετείχε σε σύσκεψη του Δήμου Κορινθίων με μέλη της Διοίκησης του ΚΤΕΛ και τον συγκοινωνιολόγο του ΚΤΕΛ Κορινθίας κ. Παρασκευόπουλο. Στην σύσκεψη αυτή, εκτός των άλλων, τονίστηκε η άμεση προτεραιότητα πού πρέπει να δοθεί στην επίλυση του προβλήματος σύνδεσης του προαστιακού με το κέντρο της πόλης με μέσα μαζικής μεταφοράς και οι ευθύνες του ΚΤΕΛ και της Δημοτικής Αρχής για την διαιώνιση του προβλήματος.
ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ (ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ) ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΕΠΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΣ ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
Η ομάδα της Κίνησης Πολιτών που ασχολείται με τον πολεοδομικό σχεδιασμό, το κυκλοφοριακό και την αισθητική αναβάθμιση της πόλης, διερευνώντας αντίστοιχες κυκλοφοριακές μελέτες άλλων πόλεων, τις θέσεις του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων και τις συνθήκες του Δήμου μας, διατυπώνει κάποιες βασικές αρχές που θα πρέπει να διέπουν, αλλά και να καθορίζονται στην προς ανάθεση κυκλοφοριακή μελέτη του Δήμου, η οποία θα πρέπει να προχωρήσει άμεσα.
Η κυκλοφοριακή μελέτη θα πρέπει :
1) Nα γίνει σε συντονισμό με τον ήδη εκπονούμενο Γενικό Πολεοδομικό Σχεδιασμό (Γ.Π.Σ.) και τον καθορισμό των χρήσεων γης, εξασφαλίζοντας μακροπρόθεσμη, ποιοτική, ουσιαστική και λειτουργική επέμβαση στην εικόνα και τη ζωή της πόλης και του Δήμου γενικότερα.
2) Nα αντιμετωπίσει την κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης με όρους βιώσιμης κινητικότητας, δηλ. με σαφή προσανατολισμό προς τον περιορισμό της χρήσης του αυτοκινήτου και ταυτόχρονα την προώθηση της χρήσης Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, του ποδηλάτου και της πεζή μετακίνησης.
3) Nα καθορίσει επακριβώς την οργάνωση-διαχείριση της στάθμευσης των αυτοκινήτων η οποία αποτελεί παρέμβαση-κλειδί για τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών, της ποιότητας του περιβάλλοντος και της αισθητικής της πόλης. Αυτό έχει να κάνει τόσο με την κατηγοριοποίηση των θέσεων στάθμευσης στις διάφορες οδούς (σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, πλευρές οδών όπου επιτρέπεται ή απαγορεύεται η στάθμευση κλπ.), όσο και με τη δημιουργία περιφερειακών συλλογικών (Δημοτικών ή μη) χώρων στάθμευσης.
4) Nα καθορίσει και προδιαγράψει την πλήρη κυκλοφοριακή οργάνωση του οδικού δικτύου της πόλης (μονοδρομήσεις, αντιδρομήσεις ή αμφιδρομήσεις οδών), να δώσει εναλλακτικές προτάσεις για την εκτός κέντρου σύνδεση των εισόδων – εξόδων της πόλης, καθώς και την συνολική διαχείριση της κυκλοφορίας των οχημάτων, ποδηλάτων και πεζών με τον σαφή καθορισμό των διαφόρων σημείων τοποθέτησης φωτεινών σηματοδοτών και τις κατάλληλες διαμορφώσεις όλων των ζωτικών συγκοινωνιακών κόμβων της πόλης.
5) Nα προβλέπει σαφώς την εξυπηρέτηση των βασικών λειτουργιών της πόλης (χώροι εκπαίδευσης, άθλησης και αναψυχής) με άξονες ήπιας κυκλοφορίας, με στόχο την εξυπηρέτηση των βασικών λειτουργιών του Δήμου.
6) Na ασχοληθεί λεπτομερώς με τον σχεδιασμό ενός σύγχρονου πυκνού δικτύου αστικών συγκοινωνιών (είτε σε συνεργασία με το ΚΤΕΛ, είτε με δημιουργία δημοτικής συγκοινωνίας), ώστε να συνδέεται το ευρύτερο κέντρο της πόλης με τις σχολικές και αθλητικές εγκαταστάσεις, τους πόλους πρασίνου και αναψυχής, τους σταθμούς λεωφορείων και τραίνων, το Νοσοκομείο, τις παραλίες, τις περιφερειακές συνοικίες και γειτονιές της πόλης και τα Δημοτικά διαμερίσματα. Προτεραιότητα άμεση να δοθεί στην σύνδεση του Προαστιακού με το κέντρο της πόλης.
7) Nα περιλαμβάνει μια εξειδικευμένη μελέτη ένταξης και χρήσης του ποδηλάτου στην πόλη της Κορίνθου, με δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων. Το δίκτυο αυτό σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα συνοδευτικά μέτρα (π.χ. διαπλατύνσεις πεζοδρομίων, πεζοδρομήσεις και μονοδρομήσεις οδών, ανάπλαση- διεύρυνση ελεύθερων χώρων πράσινου, οργάνωση στάθμευσης αυτοκινήτων κλπ.) θα στοχεύσει στην αναβάθμιση τόσο του κέντρου όσο και της πόλης γενικότερα.
8) Να διερευνήσει και προτείνει λύσεις σχετικά με την λειτουργία του λιμανιού (οπιοασδήποτε χρήσης) και να λάβει υπόψη της τη μελλοντική χρήση των παλαιών σιδηροδρομικών γραμμών.
9) Nα περιλαμβάνει οπωσδήποτε τη γενικότερη βελτίωση και επέκταση των υποδομών και των διαμορφώσεων για τους πεζούς και τα ΑΜΕΑ.
10) Και τέλος να καθορίσει και προτείνει βραχυπρόθεσμες παρεμβάσεις μικρού κόστους, για την άμεση βελτίωση του κυκλοφοριακού προβλήματος.
Θα πρέπει επίσης να ζητηθούν και να ληφθούν σοβαρά υπόψη από τον μελετητή :
Η ομάδα της Κίνησης Πολιτών που ασχολείται με τον πολεοδομικό σχεδιασμό, το κυκλοφοριακό και την αισθητική αναβάθμιση της πόλης, διερευνώντας αντίστοιχες κυκλοφοριακές μελέτες άλλων πόλεων, τις θέσεις του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων και τις συνθήκες του Δήμου μας, διατυπώνει κάποιες βασικές αρχές που θα πρέπει να διέπουν, αλλά και να καθορίζονται στην προς ανάθεση κυκλοφοριακή μελέτη του Δήμου, η οποία θα πρέπει να προχωρήσει άμεσα.
Η κυκλοφοριακή μελέτη θα πρέπει :
1) Nα γίνει σε συντονισμό με τον ήδη εκπονούμενο Γενικό Πολεοδομικό Σχεδιασμό (Γ.Π.Σ.) και τον καθορισμό των χρήσεων γης, εξασφαλίζοντας μακροπρόθεσμη, ποιοτική, ουσιαστική και λειτουργική επέμβαση στην εικόνα και τη ζωή της πόλης και του Δήμου γενικότερα.
2) Nα αντιμετωπίσει την κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης με όρους βιώσιμης κινητικότητας, δηλ. με σαφή προσανατολισμό προς τον περιορισμό της χρήσης του αυτοκινήτου και ταυτόχρονα την προώθηση της χρήσης Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, του ποδηλάτου και της πεζή μετακίνησης.
3) Nα καθορίσει επακριβώς την οργάνωση-διαχείριση της στάθμευσης των αυτοκινήτων η οποία αποτελεί παρέμβαση-κλειδί για τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών, της ποιότητας του περιβάλλοντος και της αισθητικής της πόλης. Αυτό έχει να κάνει τόσο με την κατηγοριοποίηση των θέσεων στάθμευσης στις διάφορες οδούς (σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, πλευρές οδών όπου επιτρέπεται ή απαγορεύεται η στάθμευση κλπ.), όσο και με τη δημιουργία περιφερειακών συλλογικών (Δημοτικών ή μη) χώρων στάθμευσης.
4) Nα καθορίσει και προδιαγράψει την πλήρη κυκλοφοριακή οργάνωση του οδικού δικτύου της πόλης (μονοδρομήσεις, αντιδρομήσεις ή αμφιδρομήσεις οδών), να δώσει εναλλακτικές προτάσεις για την εκτός κέντρου σύνδεση των εισόδων – εξόδων της πόλης, καθώς και την συνολική διαχείριση της κυκλοφορίας των οχημάτων, ποδηλάτων και πεζών με τον σαφή καθορισμό των διαφόρων σημείων τοποθέτησης φωτεινών σηματοδοτών και τις κατάλληλες διαμορφώσεις όλων των ζωτικών συγκοινωνιακών κόμβων της πόλης.
5) Nα προβλέπει σαφώς την εξυπηρέτηση των βασικών λειτουργιών της πόλης (χώροι εκπαίδευσης, άθλησης και αναψυχής) με άξονες ήπιας κυκλοφορίας, με στόχο την εξυπηρέτηση των βασικών λειτουργιών του Δήμου.
6) Na ασχοληθεί λεπτομερώς με τον σχεδιασμό ενός σύγχρονου πυκνού δικτύου αστικών συγκοινωνιών (είτε σε συνεργασία με το ΚΤΕΛ, είτε με δημιουργία δημοτικής συγκοινωνίας), ώστε να συνδέεται το ευρύτερο κέντρο της πόλης με τις σχολικές και αθλητικές εγκαταστάσεις, τους πόλους πρασίνου και αναψυχής, τους σταθμούς λεωφορείων και τραίνων, το Νοσοκομείο, τις παραλίες, τις περιφερειακές συνοικίες και γειτονιές της πόλης και τα Δημοτικά διαμερίσματα. Προτεραιότητα άμεση να δοθεί στην σύνδεση του Προαστιακού με το κέντρο της πόλης.
7) Nα περιλαμβάνει μια εξειδικευμένη μελέτη ένταξης και χρήσης του ποδηλάτου στην πόλη της Κορίνθου, με δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων. Το δίκτυο αυτό σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα συνοδευτικά μέτρα (π.χ. διαπλατύνσεις πεζοδρομίων, πεζοδρομήσεις και μονοδρομήσεις οδών, ανάπλαση- διεύρυνση ελεύθερων χώρων πράσινου, οργάνωση στάθμευσης αυτοκινήτων κλπ.) θα στοχεύσει στην αναβάθμιση τόσο του κέντρου όσο και της πόλης γενικότερα.
8) Να διερευνήσει και προτείνει λύσεις σχετικά με την λειτουργία του λιμανιού (οπιοασδήποτε χρήσης) και να λάβει υπόψη της τη μελλοντική χρήση των παλαιών σιδηροδρομικών γραμμών.
9) Nα περιλαμβάνει οπωσδήποτε τη γενικότερη βελτίωση και επέκταση των υποδομών και των διαμορφώσεων για τους πεζούς και τα ΑΜΕΑ.
10) Και τέλος να καθορίσει και προτείνει βραχυπρόθεσμες παρεμβάσεις μικρού κόστους, για την άμεση βελτίωση του κυκλοφοριακού προβλήματος.
Θα πρέπει επίσης να ζητηθούν και να ληφθούν σοβαρά υπόψη από τον μελετητή :
α) Οι αποφάσεις-προτάσεις της Τροχαίας Κορίνθου
β) Οι αποφάσεις-προτάσεις του Δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Κορινθίων.
γ) Τα αιτήματα των φορέων αλλά και των κατοίκων της πόλης που έχουν να κάνουν κυρίως με εξειδικευμένες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και παρεμβάσεις στη συγκεκριμένη περιοχή ή γειτονιά όπου ζεί ή εργάζεται ο καθένας.
11) Τέλος, και σε συνδυασμό με την κυκλοφοριακή μελέτη θα πρέπει να προχωρήσει η θεσμοθέτηση από τον Δήμο ενός φορέα σχεδιασμού των κυκλοφοριακών θεμάτων. Ο φορέας αυτός θα είναι υπεύθυνος για την συστηματική παρακολούθηση και καταγραφή των συνεχώς μεταβαλλόμενων συνθηκών, την συνεργασία με άλλους αρμόδιες Υπηρεσίες (Τροχαία κλπ.), την αποτελεσματικότητα εφαρμογής άμεσων παρεμβάσεων, την αποδοχή και επίλυση προβλημάτων και την διαρκή ενημέρωση των πολιτών, τροφοδοτώντας ταυτόχρονα τους μελετητές με τα καταγραφόμενα στοιχεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου