Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2008
Κυκλοφοριακή Μελέτη? Συγκρίνουμε - Ερωτούμε- Συμπεραίνουμε
ΚΛΙΚ πάνω στις εικόνες για μεγένθυση.
Συγκρίσεις – ερωτήματα - συμπεράσματα
που προκύπτουν από τις προτάσεις των κυκλοφοριακών παρεμβάσεων στο κέντρο
της πόλης της Κορίνθου.
Μετά την παρουσίαση των παρεμβάσεων που προτείνονται εκ μέρους του Δήμου Κορινθίων, η Κίνηση Πολιτών θέλοντας να συμβάλει στην δημόσια διαβούλευση, όχι μόνο για την λύση του κυκλοφοριακού προβλήματος αλλά και την ποιοτική και αισθητική αναβάθμιση του κέντρου της πόλης μας, επιχειρεί να παραβάλει τις δύο προτάσεις (την δική της και του μελετητή του Δήμου Κορινθίων) προκειμένου να εξαχθούν χρήσιμα για τον απλό πολίτη ερωτήματα και συμπεράσματα.
Για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιώντας τον ίδιο ακριβώς χάρτη 3.1. και τα ίδια ακριβώς χρώματα, με αυτά της πρότασης του Δήμου Κορινθίων – Προτεινόμενες Πεζοδρομήσεις, αποτύπωσε και την δική της πρόταση (την πρώτη εκ των δύο).
Βάζοντας αυτά τα δύο σχέδια δίπλα - δίπλα, οι συγκρίσεις ανάμεσα στις δύο προτάσεις γίνονται πιο εύκολα.
Αρκεί, διαβάζοντας την λεζάντα, να καταλάβει το πράσινο των προτεινόμενων πεζοδρομήσεων και το γκρι των οικοδομικών τετραγώνων περιφερειακά των οποίων κινούνται τα αυτοκίνητα στο κέντρο της πόλης.
Οι διαφορές είναι περισσότερο και από εμφανείς.
Στην πρόταση της Κίνησης Πολιτών :
Οι πεζοδρομήσεις καταλαμβάνουν ισόρροπα τον χώρο ανάμεσα στην Απ. Παύλου και την Εθν. Ανεξαρτησίας, από τον Φλοίσβο μέχρι την Κολιάτσου και την Αδειμάντου.
Στην ίδια πρόταση η πλατεία Π. Τσαλδάρη (Περιβολάκια) με το Δικαστικό Μέγαρο και το Δημοτικό Σχολείο, ενοποιούνται σε ένα μεγάλο πνεύμονα πρασίνου (Πάρκο) που συνδέεται άμεσα με τον Φλοίσβο.
Η μονοδρόμηση της Δαμασκηνού (50% λιγότερα αυτοκίνητα) με την ανάλογη διαμόρφωση του οδοστρώματος και την τοποθέτηση φωτεινού σηματοδότη εξυπηρετεί αυτόν τον σκοπό.
Η μετατροπή της Κύπρου και των οδών περιφερειακά του Πάρκου, σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας(*), εξυπηρετεί την ομαλή λειτουργία της αγοράς από πλευράς προσβασιμότητας.
Η ανάπτυξη των παρεμβάσεων και η στόχευση στην ποιοτική αναβάθμιση του κέντρου, υποβοηθούνται σχεδόν μονόδρομα από τον ισόρροπο, σε στυλ καμβά, πολεοδομικό σχεδιασμό του κέντρου της πόλης.
Στην πρόταση του μελετητή του Δήμου:
Οι πεζοδρομήσεις περιορίζονται σε 12 οικοδομικά τετράγωνα, ¨στοιβαγμένα¨ σε μία γωνία του σχεδίου και ¨περικυκλωμένα¨ από πρωτεύουσες και δευτερεύουσες αρτηρίες, συλλεκτήριες και τυπικές οδούς (με λίγα λόγια αυτοκίνητα παντού) και την καρδιά της πόλης, η πλατεία Π. Τσαλδάρη (Περιβολάκια), να διατρέχεται κυριολεκτικά από όλες τις αποχρώσεις οδών και δρόμων.
Γιατί ο ετεροβαρής αυτός σχεδιασμός;
Η απάντηση είναι απλή. Αιτιολογείται αποκλειστικά σχεδόν από την πρόθεση για μετατροπή της πλατείας Τσαλδάρη (Περιβολάκια) σε υπόγειο γκαράζ.
Το υπόγειο γκαράζ και η χωροθέτηση του, ¨απαιτεί¨ όλες αυτές τις ρυθμίσεις και τις σχετικές σχεδιαστικές ακροβασίες.
Στο σχέδιο - πρόταση της Κίνησης Πολιτών οι πράσινοι χώροι (πεζοδρομήσεις κλπ) είναι σχεδόν 50% περισσότεροι από την πρόταση του Δ.Κ., χωρίς να περιλαμβάνεται στον αριθμό αυτό το πράσινο που θα προκύψει από την δημιουργία του Πάρκου.
Η διαφορά είναι εμφανής.
Από την πρόταση του μελετητή προκύπτουν όμως και άλλα ερωτήματα :
- Γιατί πεζοδρόμηση και στην Κύπρου και στην Περιάνδρου μαζί;
Η πεζοδρόμηση αυτή δεν έχει νόημα.
Στη μεν Κύπρου γιατί τα αυτοκίνητα τροφοδοσίας θα καταργούν σχεδόν την έννοια του πεζοδρόμου, ενώ η πεζοδρόμηση της Περιάνδρου, (που απλά συμπληρώνει σχεδιαστικά τις υπόλοιπες) μεγιστοποιεί το πρόβλημα δυσκολεύοντας ακόμη περισσότερο την κίνηση τροφοδοσίας των καταστημάτων
- Για την Δαμασκηνού. Γιατί να παραμένει διπλής κατεύθυνσης και να¨κόβει¨ αντί να ¨ενοποιεί¨ τον Φλοίσβο με τον πεζόδρομο της Εθ. Αντιστάσεως;
- Γιατί η Δερβενακίων να ¨υποβιβάζεται¨ σε σχέση με την Περιάνδρου; Η μεν πεζόδρομος, η δε τοπική οδός και μάλιστα με την μοναδική αριστερή στροφή από την Δαμασκηνού.
- Γιατί η Κολοκοτρώνη, ως πεζόδρομος, πρέπει να σταματά στην Κύπρου και να μην φτάνει τουλάχιστον μέχρι την Κολιάτσου όπως και η Περιάνδρου;
Η πρόσβαση στο Δικαστικό Μέγαρο δεν είναι αρκετή μόνο από την Εθν. Αντιστάσεως και τη Κολιάτσου;
- Οι συλλεκτήριες οδοί γύρω από τα Περιβολάκια, εκρέουν αλλά και τροφοδοτούνται από την Κολιάτσου. Μήπως η φόρτιση αυτή έχει σαν αποτέλεσμα από δευτερεύουσα οδός, η Κολιάτσου, να μετατραπεί σε σύντομο χρονικό διάστημα σε Πρωτεύουσα Αρτηρία;
Συμπερασματικά όλες οι πεζοδρομήσεις που προτείνονται, φαίνεται απλά να συμπληρώνουν και επεκτείνουν τις υπάρχουσες, χωρίς να εξυπηρετούν άλλο στόχο, ή να ενοποιούν οποιονδήποτε χώρο.
• Αν σ’ αυτές τις προτάσεις που κατατέθηκαν, τα συγκεκριμένα σημεία που θίξαμε παρά πάνω, αποτελούν διαπιστώσεις και ερωτήματα και της ίδιας της δημοτικής αρχής, τότε, η Κίνηση Πολιτών προτείνει τον επανασχεδιασμό των επεμβάσεων θέτοντας ως βασική προτεραιότητα την ποιοτική αναβάθμιση του κέντρου της πόλης, που θα σηματοδοτήσει και την αναπτυξιακή εξέλιξή του.
Ομάδα Πολεοδομικών Παρεμβάσεων και Σχεδιασμού
(*) Δρόμος Ήπιας Κυκλοφορίας : Δρόμος, συνήθως με διαφορετική της ασφάλτου επίστρωση, με διαμορφώσεις – εμπόδια, εγκάρσια στον άξονά της (συνήθως μεγάλων διαστάσεων κτιστά κηπάκια με λουλούδια θάμνους αλλά και δένδρα), που επιτρέπουν (σε αντίθεση με τον πεζόδρομο) την κίνηση των αυτ/των οφιοειδώς και με μικρή ταχύτητα. Υπάρχει ακόμα η δυνατότητα δημιουργίας και ειδικών χώρων ολιγόλεπτης στάθμευσης.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου