Επειδή ο χρόνος προς τις επόμενες δημοτικές εκλογές κυλάει γρήγορα, επειδή η ανάγκη εκταμίευσης χρημάτων από το δάνειο και το πρόγραμμα Θησέας είναι πιεστική και επειδή η Δημοτική Αρχή, πέραν της καθημερινής διαχείρισης, δεν έχει να παρουσιάσει ούτε ένα δικό της έργο προκειμένου να υλοποιήσει προεκλογικές υποσχέσεις της για την αναμόρφωση της πόλης, προγραμματίζονται για το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα επεμβάσεις στο κέντρο με βάση την κυκλοφοριακή μελέτη.
Θα αρχίσουν δηλαδή οι πεζοδρομήσεις και διαμορφώσεις που προβλέπονται για την περιοχή μεταξύ Απ. Παύλου / Δερβενακίων και Αδειμάντου / Δαμασκηνού.
Κατά την άποψη της Κίνησης Πολιτών, κεντρικό σημείο των παρεμβάσεων αυτών είναι η κατασκευή υπογείου γκαράζ στα Περιβολάκια και οι παρεμβάσεις είναι σχεδιασμένες (και) για την εξυπηρέτηση του στόχου αυτού.
Η Δημοτική Αρχή όμως, ούτε στην παρουσίαση, ούτε στην δημόσια διαβούλευση για την κυκλοφοριακή μελέτη, κατάφερε να αποσπάσει την απαραίτητη συναίνεση πολιτών και φορέων, για την αναγκαιότητα κατασκευής του υπογείου γκαράζ, που προϋποτίθετο ακόμα και από την ίδια την μελέτη!
Διαφοροποιημένες θέσεις και αντιπροτάσεις ακούστηκαν πολλές και έντονες.
Ενδεικτικά αναφέρουμε την ουδετερότητα της μείζονος αντιπολίτευσης (Π. Λούμπας), την άρνηση του Κ. Γιώτη, την αντιπρόταση της Κίνησης Πολιτών με την δημιουργία πάρκου στον χώρο Περιβολάκια / Δικαστικό/ Δημοτικό Σχολείο, την αρνητική θέση του π. Δημάρχου κ. Ν. Κουίνη καθώς και άλλων παραγόντων.
Ξεχάστηκε ακόμη και αυτή η «δέσμευση» της διενέργειας δημοψηφίσματος για τη κατασκευή ή μη του υπογείου χώρου στάθμευσης στα Περιβολάκια.
Η Κίνηση Πολιτών αν και επανειλημμένα έχει εκφράσει τις επιφυλάξεις της και τους προβληματισμούς της για το σύνολο των παρεμβάσεων, έχει συμφωνήσει στην έναρξη των εργασιών των πεζοδρομήσεων.
Δεν θα συμφωνήσει όμως στην ταυτόχρονη μετατροπή όλου του κέντρου της
πόλης σε εργοτάξιο που θα εξυπηρετούσε, μόνο, άλλους (προεκλογικούς) στόχους.
Δεν θα συμφωνήσει στο κυκλοφοριακό χάος που προβλέπεται να προκύψει
από μία τέτοια ενέργεια.
Δεν θα συμφωνήσει στην πρόκληση της «αγανάκτησης» των Κορινθίων, ώστε
να ¨πεισθούν¨ για την αναγκαιότητα κατασκευής του υπογείου γκαράζ.
Και τέλος, δεν θα συμφωνήσει στην αποδιοργάνωση της κοινωνικής και
οικονομικής ζωής στο κέντρο της πόλης, με πρώτα θύματα (και μάλιστα εν μέσω οικονομικής κρίσης) τους καταστηματάρχες συμπολίτες μας.
Επιμένουμε ότι, πριν από την έναρξη των εργασιών των πεζοδρομήσεων θα πρέπει:
- Να επιλυθούν ζητήματα που άπτονται της διευκόλυνσης της ομαλής διεκπεραίωσης της εμπορικής ζωής του κέντρου, αντιπροτείνοντας τη μετατροπή των δρόμων Κύπρου και Περιάνδρου σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας, με απαγόρευση στάθμευσης και προβλεπόμενους χώρους περιοδικής στάσης , χωρίς να εμποδίζεται η διαπερατότητα τους.Να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα για την ομαλή διοχέτευση της κυκλοφορίας μακριά από τα σημεία των παρεμβάσεων (Εθν. Αντίστασης, Κύπρου), ώστε να μην δημιουργηθεί κυκλοφοριακό κομφούζιο.
- Να περιληφθεί στις εργασίες ανάπλασης η δημιουργία του ποδηλατοδρόμου που προβλέπεται από την κυκλοφοριακή μελέτη, προωθώντας εναλλακτικές μορφές μετακίνησης μέσα στην πόλη.
- Να υπάρξουν επιτέλους δράσεις στήριξης των γραμμών αστικής Συγκοινωνίας (παλιών και νέων), με ευρεία ενημέρωση των πολιτών και επισκεπτών για τη λειτουργία τους (σύμφωνα και με το Πρόγραμμα Συν- Κοινωνία, στο οποίο συμμετέχει ο Δήμος).
- Να ενημερωθούν και εκπαιδευτούν πολίτες και επισκέπτες στα ζητήματα τηςστάθμευσης, με τη δημιουργία γραφείου κυκλοφορίας και την ουσιαστική αξιοποίηση της νεοσύστατης Δημοτικής Αστυνομίας.
Πεποίθηση της Κίνησης Πολιτών είναι ότι η σταδιακή πραγματοποίηση των έργων θα προσφέρει την απαραίτητη εμπειρία ώστε πολλές από τις προτεινόμενες επεμβάσεις να διαφοροποιηθούν από τον αρχικό σχεδιασμό τους, για να εξυπηρετήσουν καλύτερα τις ανάγκες της πόλης μας.
Φροντίδα τελικά όλων μας πρέπει να είναι η αποτροπή οποιασδήποτε δυσάρεστης συνέπειας στη ζωή της πόλης και η δραστική και ουσιαστική συμβολή μας για να βελτιωθούν οι κυκλοφοριακές συνθήκες
Ομάδα Πολεοδομικών Παρεμβάσεων και Σχεδιασμού της Κίνησης Πολιτών
5 σχόλια:
Ποιος διοικεί τη Κίνηση ρε παιδιά. Η κρεαταγορά; Και θέλουμε και δε θέλουμε πεζόδρομους ... Τι κολοτούμπες ειναι αυτές; Να πεζοδρομήσουμε ότι δεν ενοχλεί τους καταστηματάρχες. Και μόλις άρχισε το πρώτο μεγάλο έργο, να αρχίσουμε τη μουρμούρα για να δείξουμε τι ; Διαφωνήσαμε θεσμικά, τώρα τι επιδιώκουμε ; Αυτά θέλουν ολομέλεια τώρα.
Αλλιώς, άντε γεια !
Γιάν. Κ
1.Απολύτως καμμία αλλαγή στις προτάσεις μας δεν έχει γίνει.Για ξανακοιτάξτε το σχέδιο που είχαμε δημοσιεύσει στην εφημερίδα μας ΚΙΝΗΣΗ : περιλαμβάνει και πεζοδρόμους και δρόμους ήπιας κυκλοφορίας .Για κανένα συγκεκριμένο δρόμο ή τμήμα του δεν προτείνουμε τώρα κάτι διαφορετικό. Ευτυχώς τα γραπτά μένουν και είναι άδικο να λέτε για κολοτούμπες όταν δεν υπάρχει ούτε χιλιοστό μετακίνησης.
Οι θέσεις μας αφορούν στις επιπτώσεις που κατά την γνώμη μας θα υπάρξουν αν δεν προγραμματιστούν σωστά τα έργα που προβλέπει η μελέτη που ψήφισε η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου.
2. Συμφωνώ ότι πρέπει να γίνει Ολομέλεια και ήδη προγραμματίζεται από την Συντονιστική Επιτροπή.
Πάλι γκρίνιες βρε παιδιά. Ακόμα δεν άρχισε κάτι, αρχίσατε εσείς τα σχόλια και τις παρατηρήσεις . Μήπως ο τελικός στόχος είναι οι ψήφοι και τίποτα άλλο;
Aγαπητοί φίλοι,
Ευχαριστούμε για τα σχόλιά σας και την δυνατότητα να γίνει διάλογος, μιας και αυτό ήταν η πρόθεσή μας.
Κατ΄ αρχήν δεν κάναμε κολοτούμπα, διότι αν θυμηθείτε τις δημοσιευμένες προτάσεις μας, (αναρτημένες και στην ιστοσελίδα πριν περίπου 1 χρόνο- (Θέσεις-Προτάσεις-Κυκλοφοριακό-http://www.kinisikorinthos.gr/content/view/84/28/lang,el/ πατήστε πάνω στην εικόνα για μεγένθυση) πάντα η εκφρασμένη άποψη της Κίνησης ήταν οι οδοί Κύπρου και Περιάνδρου να είναι ήπιας κυκλοφορίας, με δεδομένη την ύπαρξη της αγοράς και τις ανάγκες επαγγελματιών και καταναλωτών. Στους δρόμους ήπιας κυκλοφορίας επιτρέπεται η κυκλοφορία, αλλά απαγορεύεται η στάθμευση και προβλέπονται εσοχές για στάση. Αντιθέτως νομίζουμε ότι άποψη κάποιων καταστηματαρχών της αγοράς είναι να μείνουν οι δρόμοι ως έχουν (τουλάχιστον Περιάνδρου και Κύπρου).
Όσον αφορά τη «μουρμούρα» που θίγεται, όντως το δελτίο της ομάδας θέλησε να θίξει βασικά μερικά προβλήματα :
1. Με την πλήρη πεζοδρόμηση όπως προβλέπεται από τον Δήμο, αν δεν ληφθούν πρόσθετα μέτρα, κυρίως στη διασταύρωση Εθν. Αντίστασης και Κύπρου, αφού μέχρι εκεί τα οχήματα θα φτάνουν απρόσκοπτα, θα υπάρξει κυκλοφοριακό κομφούζιο, εφόσον η διέξοδος θα είναι μόνον η αναστροφή ή η Κολιάτσου μέσω Κολοκοτρώνη. Eίναι λογικό ότι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα απαιτηθούν σε όλο το κέντρο όταν ξεκινήσουν τα έργα. Εάν συνεχιστεί η είσοδος των αυτοκινήτων στο κέντρο, με τις προβλεπόμενες πεζοδρομήσεις θα δημιουργηθούν τεχνητά συνθήκες υπέρ της κατασκευής υπόγειου γκαράζ.
Εξάλλου είναι άποψη μας ότι ο σχεδιασμός αυτός της κυκλοφοριακής μελέτης του Δήμου, δίνοντας κυκλοφορία στη μισή Κύπρου και στην Εθν. Αντίστασης μέχρι Κύπρου, στοχεύει στο υπόγειο γκαράζ που θα καταστρέψει τον μοναδικό πνεύμονα πρασίνου στο κέντρο της πόλης.
2. Δεν έχουμε δει μέχρι στιγμής στην πόλη κάποια μέτρα που κατά τη γνώμη μας (αλλά και κατά τη γνώμη του μελετητή του Δήμου) είναι προϋποθέσεις για την στήριξη τέτοιων έργων. Και αυτά είναι:
α. η στήριξη των αστικών συγκοινωνιών. Μέχρι στιγμής, παρότι υπάρχουν και νέες γραμμές αστικής, και τρέχει και το επιδοτούμενο πρόγραμμα Συν Κοινωνία μεταξύ Δήμου – ΚΤΕΛ, δεν υπήρξε ούτε υπάρχει ακόμα κάποια ενημέρωση, ή ενημερωτική πινακίδα, ή έξυπνη στάση κλπ. που να ενημερώσει τον κάτοικο και τον επισκέπτη για την χρήση της. Τυχαία βλέπουμε να κυκλοφορούν λεωφορεία που γράφουν : Καλάμια - πάρκινγκ Αγ. Νικολάου. Το μόνο που έχουμε καταλάβει όσοι χρησιμοποιούμε προαστιακό είναι η ύπαρξη λεωφορείου εξυπηρέτησής του, αλλά και γι΄αυτό πουθενά δεν έχουμε δει λίστα δρομολογίων του. Αν έχουμε άδικο διαψεύστε μας.
β. Δεν έχουμε δει μέχρι στιγμής καμία προσπάθεια διαχείρισης της στάθμευσης. Παρότι διαθέτουμε πια και δημοτική αστυνομία, τα διπλο-παρκαρισμένα και τα μποτιλιαρίσματα είναι όπως τα ξέραμε, καθώς και οι καταλήψεις πεζοδρόμων και πεζοδρομίων .
γ. Δεν έχει γίνει κάποια προσπάθεια αλλαγής των δρομολογίων των υπεραστικών ΚΤΕΛ, όπως προβλέπεται και στην κυκλοφοριακή μελέτη.
δ. Και το κυριότερο δεν έχει γίνει καμιά καμπάνια ενημέρωσης και εκπαίδευσης των πολιτών, για μείωση της χρήσης Ι.Χ., η οποία βέβαια θα προϋπέθετε την προτροπή και στήριξη χρήσης εναλλακτικών μέσων μετακίνησης.
Αυτά θελήσαμε να θέσουμε στο δελτίο μας, όπως εξάλλου (θα δείτε) τα θέταμε και στις αρχικές προτάσεις μας. Δεν εναντιωνόμαστε στα μεγάλα έργα, αλλά αυτές οι μεγάλες αλλαγές θέλουν και μεγάλη στήριξη και προώθηση από πλευράς Δήμου, ώστε να στηριχθούν και από τους πολίτες. Και αυτό μέχρι στιγμής δεν έχει φανεί, ώστε να μας κάνει να υποστηρίξουμε τα μεγάλα έργα, ή να μην εκφράζουμε τους φόβους μας ότι μπορεί να γίνουν μπούμερανγκ για την λειτουργία της πόλης (και κυρίως του κέντρου της).
Ομάδα Πολεοδομικών Παρεμβάσεων. & Σχεδιασμού Της Κίνησης Πολιτών Δήμου Κορινθίων
Βασίλη Μιχαλόπουλε, την άποψη για τους πεζόδρομους την είχα πριν δημοσιευθεί η πρόταση της Κίνησης. Απλά θεωρώ ότι αυτή η ανακοίνωση είναι αχταρμάς και με εκνεύρισε γιατί δεν προσφέρει τίποτα αυτή τη στιγμή. Οι φίλοι θα μιλήσουμε στην ολομέλεια.
Γιάννης
Δημοσίευση σχολίου