Σε χθεσινή τηλεοπτική εμφάνισή του ο κ. Σταυρέλης είπε ότι υπάρχουν θετικές εξελίξεις για το λιμάνι της Κορίνθου που θα τις ανακοινώσει προσεχώς ο Δήμαρχος.
Επειδή η μόνη πρόσφατη σχετική ειδησεογραφία είναι το άρθρο της 30-8-2010 της «Ναυτεμπορικής», που αναδημοσιεύουμε πιο κάτω, ερωτούμε :
Δεδομένου ότι η μη λειτουργία ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ Λιμενικού Ταμείου συνεπάγεται, για τον Δήμο μας, την άμεση απώλεια του ελέγχου του προγραμματισμού λιμενικών έργων στο λιμάνι της Κορίνθου και της χρήσεως της Ζώνης Λιμένος , ποια θετική εξέλιξη βλέπει ο κ. Σταυρέλης;
Αν αληθεύει το άρθρο της «Ναυτεμπορικής», η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού και η υπαγωγή του σε ανώνυμη εταιρία με έδρα την Πάτρα θα έχει ως αποτέλεσμα την λειτουργία του με μοναδικό κριτήριο την μεγιστοποίηση των εσόδων των όποιων επενδυτών.
Η επέκταση της εμπορικής λειτουργίας του λιμανιού μας (τουλάχιστον μέχρι να τελειώσει ο νέος αυτοκινητόδρομος Πατρών – Κορίνθου) και η πλήρης υποβάθμιση του κέντρου της Κορίνθου με αποκλεισμό της ελεύθερης πρόσβασης στο παραλιακό μέτωπο θα είναι τα πιο πιθανά ενδεχόμενα.
Τελικά επιβεβαιώνεται η άποψη που τα περασμένα χρόνια υποστηρίζαμε με όλες μας τις δυνάμεις ως παράταξη. Ότι δηλαδή η μόνη ασπίδα προστασίας είναι η ενεργοποίηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου. Κάτι που αυτή η δημοτική αρχή ποτέ δεν τόλμησε!
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Δευτέρα, 30 Αυγούστου 2010
Συνενώσεις και πώληση μετοχών
Σε φάση υλοποίησης η νέα λιμενική πολιτική
Σε φάση υλοποίησης εισέρχεται μέσα στην εβδομάδα η πολιτική συμφωνία ανάμεσα στους υπουργούς Οικονομικών, Γιώργο Παπακωνσταντίνου, και Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη, για τη λιμενική πολιτική.
Οι δύο υπουργοί «είδαν» τα σχέδια που υπάρχουν και συμφώνησαν με την πρόταση του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου του ΟΛΠ, Γιώργου Ανωμερίτη, να χωριστούν όλα τα λιμάνια της χώρας σε τέσσερις περιοχές και να ενταχθούν σε αντίστοιχες εταιρείες. Το σχέδιο προβλέπει ότι στην Αττική, όπως είχε γράψει η «Ν», το σύνολο των λιμανιών θα πάει κάτω από την «ομπρέλα» του ΟΛΠ, που μετατρέπεται σε holding.
Στο Ιόνιο λιμενικό σύστημα, θα ενταχθούν όλα τα λιμάνια της ευρύτερης περιοχής κάτω από τον Οργανισμό Λιμένος Πατρών ΟΛΠΑ , στο Βορρά επικεφαλής θα είναι ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης και στο Αιγαίο, ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου ΟΛΗ .
Ηδη, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», οι υπηρεσίες των αρμόδιων υπουργείων θα πραγματοποιήσουν μέσα στην εβδομάδα τις πρώτες τους συναντήσεις, με στόχο την όσο τον δυνατόν γρηγορότερη υλοποίηση του πολιτικού σχεδιασμού.
Σε πρώτη φάση, οι τέσσερις Οργανισμοί Λιμένων θα πάρουν κάτω από την ομπρέλα τους τα υπόλοιπα μεγάλα λιμάνια της χώρας. Ειδικότερα, στον ΟΛΠ θα ενταχθούν το Λαύριο, η Ραφήνα και η Ελευσίνα, στον ΟΛΘ ο Βόλος, η Καβάλα και η Αλεξανδρούπολη.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό που έχει γίνει για τον ΟΛΠ, κάτι που μπορεί κάλλιστα να ισχύσει και στον ΟΛΘ, αφού και οι δύο είναι εταιρείες εισηγμένες στο χρηματιστήριο, μόλις ολοκληρωθεί η εξαγορά ή συνένωση των λιμανιών, η πολιτεία θα μπορεί να προχωρήσει σε περαιτέρω μετοχοποίησή του, αφού το κράτος θα ελέγχει περίπου το 90% των μετοχών και στόχος είναι να φτάσει το 51%.
Η Πάτρα και το Ηράκλειο αποτελούν ξεχωριστές ενότητες, αφού, εκτός από κάποια μεγάλα λιμάνια που θα πάρουν κάτω από την «ομπρέλα» τους, όπως της Ηγουμενίτσας, της Κορίνθου και των Χανίων αντίστοιχα, στον έλεγχό τους θα τεθούν και τα νησιωτικά λιμάνια του Ιονίου και του Αιγαίου Πελάγους. Λιμάνια που είναι τα περισσότερα λιμενικά ή δημοτικά Ταμεία και έχουν πολύ περιορισμένες δυνατότητες χρηματοδότησης για επενδύσεις.
Η λογική
Η λογική της ένταξης όλων των λιμανιών της χώρας σε τέσσερις εταιρείες γίνεται με βάση τη λογική του Αττικού Λιμενικού Συστήματος. Στην ουσία, είναι η προώθηση ενός συνολικού και ορθολογικού σχεδιασμού του λιμενικού συστήματος και η ανάπτυξη συνεργασιών μεταξύ των λιμένων στην προσφορά λιμενικών υπηρεσιών.
Για την αξιοποίηση και ανάδειξη των λιμένων, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οι υφιστάμενες δραστηριότητες, οι ανάγκες και προοπτικές που έχουν στη βάση ενός συνεκτικού και ορθολογικού σχεδιασμού του ελληνικού λιμενικού συστήματος, αλλά και του γενικότερου αναπτυξιακού σχεδιασμού της χώρας.
Επίσης, θα εξεταστεί και η άμεση αλληλεπίδραση μεταξύ της ανάπτυξης των λιμένων και της τοπικής και περιφερειακής ανάπτυξης της περιοχής στην οποία βρίσκονται.
Στην εξέταση θα περιληφθούν και οι οδικοί, σιδηροδρομικοί και θαλάσσιοι που καθιερώνονται η βελτιώνονται και οι οποίες δημιουργούν νέες ανάγκες για ποιοτικές λιμενικές υπηρεσίες. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η Εγνατία και η Ιονία Οδός, η επέκταση του σιδηρόδρομου στο ΣΕΜΠΟ του Πειραιά, και η σχεδιαζόμενη προέκταση του προαστιακού στο Λαύριο, αλλά και ο αναγκαίος εκσυγχρονισμός των λιμενικών υποδομών στα νησιά για την εξυπηρέτηση της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας.
Χρηματοδότηση μέσω ΣΔΙΤ
Για τη χρηματοδότηση των έργων, θα χρησιμοποιηθούν ιδιωτικές επενδύσεις μέσω ΣΔΙΤ, παραχωρήσεων ή και απευθείας κινήτρων μέσα από τον αναπτυξιακό νόμο, ενώ στις περιπτώσεις όπου είναι εφικτό, με απευθείας δανειοδότηση από τραπεζικά ιδρύματα και χρηματοδότηση από την Ευρώπη, ειδικά σε ό,τι αφορά έργα που έχουν στόχο την εξυπηρέτηση του κοινωνικού ιστού κάθε περιοχής.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ
Μπορείτε να κάνετε επαλήθευση ΕΔΩ
3 σχόλια:
Δεν μπορω να καταλαβω βρε παιδια κατι.
Οταν βγαζετε τοσο σοβαρα θεματα δεν μιλαει κανεις.Οι δημοσιογραφοι τι κανουν;
Το δημαρχειο δεν διαβάζει εφημεριδες;
Εκεινες οι επιστολες απο το υπουργειο,οι συσκεψεις , ο αν.υπουργος που πηγαν;
Μας δουλευουν;
Το άρθρο της Ναυτεμπορικής μοιάζει περισσότερο με κυβερνητικό δελτίο τύπου . Επαναλαμβάνει το βασικό παραμύθι ότι ,δήθεν, "Λιμάνια που είναι τα περισσότερα λιμενικά ή δημοτικά Ταμεία και έχουν πολύ περιορισμένες δυνατότητες χρηματοδότησης για επενδύσεις. "΄.
Ίσα -ίσα που οι δήμοι είναι πολύ πιο φερέγγυοι από τον κάθε ιδιώτη "επενδυτή" . Έχουν ,όμως, ένα μεγάλο μειονέκτημα:δεν μπορούν να λαδώσουν αλά SIEMENS .
Μετά το λιμάνι της Κορίνθου η Πάτρα προσπαθεί να μας πάρει και την Στυμφαλία ( GR-27, ΦΕΚ 1383 Β΄2-9-2010). Ξυπνήστε βο(υ)λευτές...
Δημοσίευση σχολίου