Η Κινηση Πολιτων στο διαδικτυο


Το διαδικτυακό κανάλι της Κίνησης Πολιτών στο YouTube H Κίνηση Πολιτών στο Facebook Η Κίνηση Πολιτών στο Twitter

Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου 2009

Περί Λιμένος.... Δουλειές του ποδαριού και η απώλεια μεθόδου

Πως θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς την όλη στάση και συμπεριφορά της δημοτικής αρχής σε σχέση με το λιμάνι της Κορίνθου; Επιεικώς αψυχολόγητη και αμετροεπή.

Γιατί, πέραν από το γνωστό λάβαρο ‘’ οι εχθροί της πόλης’’, η όποια επαναστατικότητα θα πρέπει να συνοδεύεται και από ένα στόχο και μια μέθοδο.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν υπάρχει ούτε σαφής στόχος ούτε συγκεκριμένη μέθοδος.

Το Σκηνικό

Μετά από μια πρωτοβουλία της νομαρχιακής αντιπολίτευσης να συζητηθεί το θέμα του λιμανιού στο νομαρχιακό συμβούλιο με συγκεκριμένη πρότασή της συγκλήθηκε το Νομαρχιακό Συμβούλιο με την παρουσία βουλευτή, του Γ. Γραμματέα του υπουργείου Ναυτιλίας, φορέων, δημοτικών συμβούλων όπου ο κάθε ένας που πήρε το λόγο είχε κάτι διαφορετικό να πει. Οι εξάρσεις και οι διαπληκτισμοί δεν έλειψαν και αυτή τη φορά.
Μετά από την περιπετειώδη αυτή συνεδρίαση έγινε και δεύτερη όπου αντί να συζητηθεί η πρόταση της μειοψηφίας προέκυψε πρόταση του Νομάρχη που βέβαια ψηφίστηκε αλλά χωρίς το σχέδιο επέκτασης του λιμανιού.
Η τοποθέτηση του δημάρχου επί της πρότασης του Νομάρχη ήταν ιδιαίτερα θετική και στη συνέχεια η Δημοτική Αρχή συγκάλεσε ανοιχτή συζήτηση στο δημοτικό θέατρο την Δευτέρα 2-2-09, όπου συζητήθηκε και η πρόταση του Νομαρχιακού Συμβουλίου, αλλά όχι ,όμως, μια πρόταση της Δημοτικής αρχής.


Η ουσία

Παρά τις διακηρύξεις υπέρ της μεταβίβασης της διαχείρισης του λιμανιού στο Δήμο Κορινθίων και παρά τις κορόνες απόρριψης των σχεδίων του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, η Δημοτική Αρχή δεν έχει πρόταση για το λιμάνι.



  • Ουδέποτε συζήτησε στο Δημοτικό Συμβούλιο την επέκταση του λιμανιού ούτε την περίφραξή του και αποκοπή της παραλίας από το κέντρο της πόλης μας.

  • Ο Δήμαρχος μας φαίνεται πως απλά κάτι παζαρεύει χωρίς να έχει προηγηθεί συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο (τι άραγε;)

  • Ο Δήμαρχος εκφράζει μόνο τον εαυτό του

  • Τοποθετήθηκε θετικά στην απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου καθώς και στη λειτουργία εμπορικού λιμανιού μόνο για τις Κορινθιακές επιχειρήσεις, ενώ γνωρίζει ότι όλα τα εμπορικά πλοία , άρα και τα RORO με τις νταλίκες, θα έχουν δικαίωμα να χρησιμοποιούν το λιμάνι μας.

  • Περιμένει τις προτάσεις των άλλων και παίρνει το ρόλο του κολαούζου ενώ πάγια αρέσκεται να κατηγορεί την αντιπολίτευση για έλλειψη προτάσεων.


Η ανοιχτή συζήτηση για το λιμάνι, από την άλλη, ανέδειξε :



  • την αδυναμία του συμβούλου του υπουργού κ. Καρπούζη να πείσει για τις προτάσεις και τις πραγματικές προθέσεις του υπουργείου

  • την αδυναμία έκφρασης ολοκληρωμένης και σαφούς θέσης από την δημοτική Αρχή

  • την ικανότητα του κ. Νομάρχη να συνθέτει και αποφασίζει πάνω στο κενό με μια ατεκμηρίωτη και αντιφατική πρόταση για τη διασφάλιση των απαιτούμενων έργων χωρίς επίσης να προσδιορίζεται το εταιρικό σχήμα (που κατά βάση αποτελεί την προϋπόθεση, σύμφωνα με την πρόταση του Υπουργείου). Ενώ, χωρίς κανένα συγκεκριμένο σχέδιο ή μελέτη, προτείνει επίσης και την υπογειοποίηση της εξόδου από το λιμάνι προς την Ποσειδωνία και το Δέλτα Κορίνθου.

    Αλλά, πάνω απ’ όλα, η ανοιχτή συνάντηση κατέδειξε την αντίθεση της συντριπτικής πλειοψηφίας των Κορινθίων πολιτών, που πήραν τον λόγο, στα σχέδια του Υπουργείου και στη σχεδιαζόμενη νέα επέκταση του λιμανιού.


    Η Κίνηση Πολιτών, η σαφήνεια του στόχου και η μέθοδος

    Η Κίνηση Πολιτών έχει αποσαφηνίσει τις θέσεις της για το λιμάνι της Κορίνθου και στις συχνές παρεμβάσεις της έχει προτείνει τα εξής :


Πρώτον, να ληφθούν άμεσα μέτρα από την τοπική και νομαρχιακή αυτοδιοίκηση για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος και την υποβάθμιση της ποιότητας της ζωής των πολιτών από τις νταλίκες που διασχίζουν καθημερινά την πόλη. Πιο συγκεκριμένα απαιτεί:


- Κανονιστική διάταξη για τις ώρες και ημέρες κυκλοφορίας των νταλικών


- Τροχαία αστυνόμευση των οδών Απ. Παύλου και Πατρών


- Μικτό Κλιμάκιο Ελέγχου νομιμότητας κυκλοφορίας νταλικών, ρυμουλκούμενων και ρυμουλκών.


-Ενεργοποίηση των θεσμικών οργάνων ελέγχου της ποιότητας του περιβάλλοντος από τη Νομαρχιακή αυτοδιοίκηση (ΚΕΠΠΕ)



Δεύτερον, να απορριφθεί με κατηγορηματικό τρόπο το σχέδιο του Υπουργείου για το λιμάνι , το οποίο στις διάφορες εκδοχές του δεν διασφαλίζει, με κανένα τρόπο, τις προϋποθέσεις ανάπτυξης που θα συμβάλλει στην βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών.
Οι προτάσεις του ΥΕΝ είναι έωλες και δεν μπορούν να εφαρμοστούν εφόσον δεν συνδέονται με το Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο του ΥΠΕΧΩΔΕ, που αποτελεί πλέον νόμο του κράτους.


Τρίτον, να συνταχθεί μελέτη γα τη χρήση του λιμανιού στη βάση ενός αναπτυξιακού σχεδίου που θα συνδέεται τόσο με την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου όσο και με την εκμετάλλευση του φυσικού πλούτου και της ιστορικής κληρονομιάς της περιοχής μας.


Τέταρτον, να συγκληθεί σε σώμα το διοικητικό συμβούλιο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου και να λειτουργήσει άμεσα αναλαμβάνοντας αυτό τις αρμοδιότητες του υπάρχοντος Λιμενικού Ταμείου, όπως ρητά προβλέπει η σχετική νομοθεσία και νομολογία.



Κάθε καθυστέρηση στην υλοποίηση των παραπάνω αφήνει το χώρο και δίνει το χρόνο στις συνειδητές ή ασυνείδητες προσπάθειες στρεβλής ανάπτυξης και υποθήκευσης του μέλλοντος της πόλης και της ευρύτερης περιοχής μας.





Κίνηση Πολιτών Δήμου Κορινθίων 5/2/09


14 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Επειδή δεν υπάρχει καθόλου σαφήνεια στήν τρίτη πρόταση μπορείτε να τήν κάνετε πιό συγκεκριμένη;
1)Ποιό είναι συγκεκριμένα το αναπτυξιακό σχέδιο που προτείνει η κίνηση;
2)Ποιά θέση έχει η κίνηση με τον χαρακτηρισμό του λιμανιού ως εθνικής σημασίας και ότι αυτό συνεπάγεται;
3)Η χρήση του λιμανιού είναι θέμα μελέτης; ή πρώτα πολιτικής,αυτοδιοικητικής απόφασης/κατεύθυνσης/πρότασης για το πως βλέπει κανείς την ορθολογική ανάπτυξη μιας ανθρώπινης πόλης που μέσα της φυσικά περιλαμβάνει και το λιμάνι; και αν σου κάτσει και η μελέτη βγάλει οφέλη για εμπορική,
επιβατική και τουριστική λειτουργία ταυτόχρονα;

Λεωνίδας Φωτιάδης

Ανώνυμος είπε...

Πολύ καλός ο κύριος Μιχαλόπουλος
στο κανάλι ΤΟΠ σήμερα το μεσημέρι.
Μπράβο σας Κίνηση Πολιτών.
'Οσοι δεν το είδατε αναζητήστε την επανάληψη της εκπομπής Στον Απόηχο του Μεσημεριού του Θ.Κοντόζογλου.
'Ηταν καλός και ο δημοσιογράφος.
Τέλος πάντων καταλάβαμε διότι Νομαρχία και Δήμος θα μας τρελάνουν στο τέλος.

Ανώνυμος είπε...

Ωραία !Τουλάχιστον δεν μασάτε τα λόγοα σας και μου αρέσετε που αποδίδετε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι.
Διότι οι τυπάδες - νομαρχαίοι και δημαρχαιοι τόσα χρόνια- αφού τα κάνανε θάλασσα με το λιμάνι - δεν έκαναν τίποτε δηλαδή - μας προσφέρουν ΚΑΣΕΡΙ για να μπουμε στη φάκα.
Να το φάνε μόνοι τους!!!

Ανώνυμος είπε...

Κύριε Φωτιάδη,
Σχετικά με το σχόλιό σας θα ήθελα συνοπτικά να σας ενημερώσω ότι:
Η Κίνηση έχει ταχθεί κατά του χαρακτηρισμού του λιμανιού ως εθνικής σημασίας σε όλες τις δημόσιες τοποθετήσεις της (στη συνάντηση με τον Υπουργό ΥΕΝ, στο Δημοτικό Συμβούλιο, στη λαϊκή συνέλευση αλλά και σε όλες τις εμφανίσεις της στα ΜΜΕ). Αυτή δε η θέση της είναι ευρέως γνωστή.
Η Κίνηση έχει δημόσια ταχθεί κατά των σχεδίων επέκτασης, εμπορευματικής ανάπτυξης και βιομηχανικής εκμετάλλευσης του λιμανιού και υπέρ της ήπιας τουριστικής αξιοποίησής του και ανάπτυξης μαρίνας. Αλλά θεωρεί επίσης ότι δεν αρκούν οι απλές διακηρύξεις, απαιτούνται και οι σχετικές μελέτες.
Η Κίνηση έχει επανειλημμένα δημόσια εξηγήσει ότι σε κάθε ανάθεση μελετών, σαν αυτή που προτείνουμε, πρέπει να δίνεται η πολιτική κατεύθυνση των αναπτυξιακών επιλογών και προσανατολισμού του φορέα που τις αναθέτει. Για την Κίνηση αυτός ο προσανατολισμός δεν είναι άλλος από αυτόν που χαρακτηρίζει τις βασικές αρχές της διακήρυξής της. Δηλαδή του ολοκληρωμένου σχεδιασμού, που θα αξιοποιεί την ιστορική κληρονομιά και τους πόρους της περιοχής μας, θα σέβεται τον άνθρωπο, θα προστατεύει το περιβάλλον και θα δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την αντιμετώπιση της ανεργίας και του κοινωνικού αποκλεισμού. Η αντίληψή μας για την ανάπτυξη, εξάλλου, δεν είναι αυτή της οικονομικής μεγέθυνσης. Θεωρούμε, λοιπόν, ότι η χρήση του λιμανιού θα πρέπει να ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Σχέδιο Ανάπτυξης του Δήμου, που θα πρέπει να χαρακτηρίζεται από τις παραπάνω αρχές.
Καταλαβαίνετε όμως ότι σε μια ανάρτηση της Κίνησης για μια συνεχιζόμενη συζήτηση για το λιμάνι δεν είναι δυνατόν να συμπεριλαμβάνονται όλες οι εκπεφρασμένες απόψεις και θέσεις της τόσο για τον αναπτυξιακό σχεδιασμό όσο και για τον προσανατολισμό των χρήσεων του λιμανιού.

Χ. Κασίμης

Ανώνυμος είπε...

Απάντηση στο σχόλιο του Λεωνίδα Φωτιάδη.
1. Για να είμαστε συνεπείς με τα συμπεράσματα της μελέτης ENVIREG του 1995 για την προστασία του Κορινθιακού και για να είναι η Κόρινθος η πόλη με το λιμάνι και όχι η πόλη του λιμανιού , πρέπει να αναπτυχθεί το παραλιακό μέτωπο στην ίδια κατεύθυνση με τον υπόλοιπο δήμο, δηλαδή οικιστική , παροχής υπηρεσιών, τουριστική ,πολιτιστική με συγκεντρωμένο τον τριτογενή τομέα σε βιομηχανική περιοχή και με επενδύσεις που θα βασίζονται σε θεσμοθετημένες από το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Κορινθίων χρήσεις γης.
2. Συνεπώς η κατηγοριοποίηση του λιμανιού ως εθνικής σημασίας και μάλιστα για να συμπληρώνει την θαλάσσια εμπορευματική υποδομή της ευρύτερης βιομηχανικής και χονδρεμπορικής περιοχής της Αττικής , δεν εξυπηρετεί το συμφέρον του Δήμου μας που συμπίπτει και με την προστασία του Κορινθιακού και γι’ αυτό μας βρίσκει κατηγορηματικά αντίθετους.
3. Η θέση μας για την ανάγκη εκπόνησης συγκριτικής μελέτης εναλλακτικών χρήσεων του λιμένος Κορίνθου διατυπώθηκε εδώ και 3 χρόνια , χωρίς την χρονική πίεση των τελευταίων εξελίξεων και εξέφραζε την επιθυμία της Κίνησης Πολιτών να αποφασίζει ο Δήμος έχοντας όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα υπ΄ όψιν του.
ΒΑΣ. ΑΝΑΣΤ. ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ

Ανώνυμος είπε...

Κατά τη γνώμη μου, αν η Κίνηση διεκδικεί το Δήμο πρέπει να πάρει ρεαλιστικές θέσεις επί πρακτικών θεμάτων. Υπάρχουν αντιφάσεις :

1. ναι στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις παπαληγούρα αλλά όχι πρόταση αν και πως αυτές θα φύγουν

2. ήπια τουριστική ανάπτυξη αλλά και μελέτη. Οποιαδήποτα μελέτη βιώσιμου λιμένα θα ζητήσει εμπορική χρήση.

3. μαρίνα αλλά απουσία θέσης για τη χρηματοδότηση. Χωρίς βιώσιμη μελέτη δεν υπάρχει χρηματοδότηση.

4. έλλειψη πρότασης για τα μπαζώματα και θέσης πάνω στη υπάρχουσα μελέτη διαμόρφωσης

5. έλλειψη θέσης για την υπό εξέλιξη μελέτη επέκτασης του προβλήτα (σε εξέλιξη 4 χρόνια τώρα)

6. παράταξη που αύριο καλείται να διοικήσει δήμο πρέπει να πει πως διαχειρίζεται ένα νόμο 2 ετών που χαρακτηρίζει το λιμάνι εθνικής σημασίας. Είμαστε αντίθετοι δε λέει πρακτικά κάτι.

7. Πως φεύγουν οι νταλίκες. Πρόταση ?

8. Ιδιοκτησιακό ? Ποιες είναι οι προτάσεις ?

9. Γιατί η Κίνηση δήλωσε ότι 'η Δημοτική Αρχή πρέπει να διαχειριστεί διαφορετικά την επικοινωνία με τον πολίτη' και διαφώνησε με την λαική συνέλευση ?

Κάποιοι πρώτοι πολιτικοί προβληματισμοί.

Λάμπρος Κωστάρας

Ανώνυμος είπε...

Λάμπρο , για ερωτήσεις πολλές εκ των οποίων βασίζονται σε αυθαίρετες ή λανθασμένες υποθέσεις και γίνονται ομαδικά απαιτείται πολύς χρόνος για να απαντηθούν αναλυτικά .
Επειδή έχουμε και σπίτια, δουλειές και δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου και δεν είμαστε επαγγελματίες στην ενασχόλησή μας με τα κοινά , μάλλον θα σου λυθούν οι απορίες στο επόμενο φύλλο της ΚΙΝΗΣΗΣ .

Ανώνυμος είπε...

Οι απαντήσεις που έδωσαν οι Μ.Κασσίμης και Β.Μιχαλόπουλος σχετικά με τα ερωτήματά μου για την ανάρτηση της Κίνησης περί λιμένος οφείλω να πω ότι
1) Τώρα ήταν σαφείς και συγκεκριμένες
2) Οι απαντήσεις ήταν πιο πολιτικές και μικρότερες σε μέγεθος (άρα θα μπορούσαν να αποτελέσουν Δελτίο Τυπου για να μην δημιουργούνται ερωτηματικά) αντί αυτής της ανάρτησης και της ανακοίνωσης που κυκλοφόρησε η Κίνηση
3) Είστε δημοτική παράταξη και κρίνεστε από τους πολίτες γιαυτά που λέτε και κυρίως γράφετε
4) Επειδή λοιπόν τα γραπτά μένουν, ασφαλώς και πρέπει να συμπεριλαμβάνονται με σαφήνεια, όλες οι εκπεφρασμένες θέσεις/ προτάσεις για τα προβλήματα της πόλης γιτί δεν φαντάζομαι να πιστεύετε ότι οι πολίτες περιμένουν πότε θα τοποθετηθεί ο Μ.Κασίμης στο Δημ. Συμβούλιο με 30-35 θέματα που έχει κάθε φορά για να μάθουν ποιά θέση/ πρόταση έχει η Κίνηση
5) Τα μόνα γραπτά κείμενα που υπάρχουν από την Κίνηση για το λιμάνι είναι από τον Οκτώμβριο 2007 για εκπόνηση συγκριτικής μελέτης εναλλακτικών χρήσεων του λιμανιού (οποιασδήποτε χρήσης)και μάλιστα να συνδέεται με τις γραμμές του παλαιού σιδηρόδρομου και ένταξή της στο επιχειρησιακό σχέδιο του δήμου.

Παρεπιπτόντος θέλω να απαντήσω και σε δύο ερωτήματα που έθεσε σε σχόλιό του ο Λάμπρος Κωστάρας
1)Εφόσον είμαστε αντίθετοι στον νόμο που χαρακτηρίζει το λιμάνι εθνικής σημασίας, τότε ζητάμε με ομόφωνη αν είναι δυνατόν απόφαση Δήμου και Νομαρχίας τον αποχαρακτηρισμό αυτό με νέα νομοθετική ρύθμιση. Απλά και καθαρά
2) Για να φύγουν οριστικά οι νταλίκες πρέπει να προηγηθεί ο αποχαρακτηρισμός του λιμανιού με νομοθετική ρύθμιση, να συσταθεί δημοτικό λιμενικό ταμείο και να απαγορευτεί η εμπορική του χρήση που δεν προσφέριε καθόλου στην πόλη (μέχρι τότε μόνον ανακουφιστικά μέτρα μπορεί να πάρει ο δήμος, με συγκεκριμένες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις-συμφωνώ με τα μέτρα που έχει προτείνει η Κίνηση)
3)Μπορεί και χρειάζεται να γίνει μαρίνα (εδώ κατά την γνώμη μου κουμπώνει η μελέτη, που μπορεί και να συμπεριλάβει και τον ήδη υπάρχοντα προβλήτα)και να αποφέρει σημαντικά έσοδα
Η μελέτη και η κατασκευή σαφώς και χρηματοδοτούνται από Ευρωπαικά προγράμματα

Λεωνίδας Φωτιάδης

Ανώνυμος είπε...

Φίλοι σχολιαστές,

Δεν περνάτε από τα γραφεία της Κίνησης να τα συζητήσετε όλα αυτά αντί να ζητάτε εξηγήσεις και σαφήνεια μέσω ιστολογίου;
Πιστεύω πως στη συγκεκριμένη ανάρτηση η Κίνηση θέλησε να ενημερώσει γιά το τι επιχειρείται στο λιμάνι, για την καραμέλλα που θέλουν κάποιοι να πιπιλάμε,για το μεγαλόπνοο σχέδιο του Νομάρχη - όπως έλυσε το πρόβλημα με τις παράνομες στάνες θα λύσει και το λιμάνι άραγε;-, για το που το παέι ο Δήμαρχος.
Τέλος πάντων βρε παιδιά κατινέ μου φαίνεται ο κ Φωτιάδης που είναι μέλος και υποψήφιος της Κίνησης να ζητά διευκρινίσεις και ο κ.Κωστάρας που όλο γυροφέρνει την Κίνηση- αλλά θέλει και το δικό του μπαιράκι λόγω του ασυγκράτητου που τον διέπει- να θέτει πολιτικούς προβληματισμούς από το ιστολόγιο ενώ συζητά μαζί τους όλη την ώρα στα καφέ.
Αυτά είχα να πω, μεγάλα παιδιά είστε παίξτε μπάλα σωστά και σεβαστείτε αυτά τα άτομα της Κίνησης που δουλεύουν για τα κοινάενώ εσείς δουλεύετε για την''πάρτη σας''.
'Οχι τίποτε άλλο δηλαδή εκτίθεστε...

Νικήτας

Ανώνυμος είπε...

Παρατηρώ λίγο κινησιακό εκνευρισμό ... Θα έλεγα και λίγη αγένεια. Δε νομίζω οι Φωτιάδης-Λάμπρος να έχουν απορίες. Κάτι λένε και κάποιοι δε θέλουν να ακούσουν. Τουλάχιστον δημόσια. Το ιστολόγιο δεν είναι πίνακας ανακοινώσεων. Τι απαντάμε ; Μιλάτε αυθαίρετα, δε συζητάμε δημόσια, πάρτε απαντήσεις στην εφημερίδα. ΟΚ. Πας μη κινησίας, βάρβαρος. Πας μη Αλέκος, εχθρός. Εύγε μας.

Ανώνυμος είπε...

Από πότε οι μέσω εφημερίδος διευκρινήσεις δεν θεωρούνται δημόσιος διάλογος ;
Μάλλον δεν παρατηρείς καλά φίλε ανώνυμε.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Λάμπρο,
Στα ερωτήματα που θέτεις θα ήθελα, για την καλύτερη ενημέρωση των αναγνωστών του ιστολογίου, να δώσω ορισμένες συνοπτικές απαντήσεις δημόσια (αν και γνωρίζεις ότι αρκετές φορές έχουμε συζητήσει αυτά τα θέματα τόσο ιδιωτικά όσο και δημόσια).
1. Ναι στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις Παπαληγούρα αλλά όχι πρόταση αν και πως αυτές θα φύγουν

Η Κίνηση προτείνει λύσεις για το κυκλοφοριακό που δεν έχουν καμία σχέση με την γενικόλογη πρόταση του ΥΕΝ ότι “το κυκλοφοριακό πρόβλημα θα αντιμετωπισθεί σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές και τους αρμόδιους κρατικούς φορείς». Μια πιο κοντινή ματιά στο κείμενό μας και τις προτάσεις που αναφέρονται το επιβεβαιώνει. Αυτές είναι:
- Κανονιστική διάταξη για τις ώρες και ημέρες κυκλοφορίας των νταλικών
- Τροχαία αστυνόμευση των οδών Απ. Παύλου και Πατρών
- Μικτό Κλιμάκιο Ελέγχου νομιμότητας κυκλοφορίας νταλικών, ρυμουλκούμενων και ρυμουλκών.
-Ενεργοποίηση των θεσμικών οργάνων ελέγχου της ποιότητας του περιβάλλοντος από τη Νομαρχιακή αυτοδιοίκηση (ΚΕΠΠΕ)
Προτάσεις για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού καταθέσαμε και στη διάρκεια των συζητήσεων για τη συνολικότερη αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στην πόλη.

2. Ήπια τουριστική ανάπτυξη αλλά και μελέτη. Οποιαδήποτε μελέτη βιώσιμου λιμένα θα ζητήσει εμπορική χρήση.

Είμαστε σαφείς. Είμαστε υπέρ της τουριστικής ανάπτυξης του λιμανιού και μιας ισόρροπης/βιώσιμης ανάπτυξης του δήμου και της περιοχής μας με βάση τις διακηρυγμένες θέσεις μας για την ανάπτυξη και τις οποίες διευκρινίζουμε για άλλη μια φορά στην ανάρτησή μας αλλά και στα σχόλιά μου στον Λ. Φωτιάδη. Αυτή η χρήση του λιμανιού όμως χρειάζεται να ενταχθεί στο συνολικότερο Επιχειρησιακό Αναπτυξιακό Σχεδιασμό του Δήμου. Είναι προφανές ότι οι μελετητές μελετούν στη βάση των κατευθύνσεων της κάθε πολιτικής εξουσίας και η οποία έχει και την πολιτική ευθύνη των αποφάσεων. Αν ο αναπτυξιακός σχεδιασμός χαρακτηρίζεται από διαβούλευση και συμμετοχή τότε οι στόχοι και η υλοποίηση του έχουν ευρύτερες συναινέσεις.

3. Μαρίνα αλλά απουσία θέσης για τη χρηματοδότηση. Χωρίς βιώσιμη μελέτη δεν υπάρχει χρηματοδότηση.

Άρα χρειάζεται μελέτη! Γιατί διαφορετικά εκφράζουμε βουλήσεις αλλά χωρίς στήριξη και τεκμηρίωση. Χρηματοδότηση μπορεί και πρέπει να διεκδικηθεί. Εξάλλου, ο Δήμος διεκδικούσε και την κατασκευή της περίφημης μαρίνας από το Καζίνο σύμφωνα με την συμβατική του υποχρέωση, να μην το ξεχνάμε! Τέλος πάντων, υπάρχουν και δυνατότητες μέσω ΕΕ.

4. Έλλειψη πρότασης για τα μπαζώματα και θέσης πάνω στη υπάρχουσα μελέτη διαμόρφωσης

Αν και θεωρούμε ότι τέτοιου τύπου παρεμβάσεις στο περιβάλλον δεν πρέπει να γίνονται, πολύ περισσότερο όταν δεν έχουν γίνει νομίμως και στη βάση σχετικών μελετών, έχουμε ταχθεί υπέρ της νομιμοποίησης και μεταβίβασης της ιδιοκτησίας ή ακόμα της χρήσης στο Δήμο. Σε ό,τι αφορά τη μελέτη διαμόρφωσης που είχε ανατεθεί επί δημαρχίας Π. Δαλακλείδη, θέλω να σε ενημερώσω ότι η Κίνηση οργάνωσε εκδήλωση προ 2 ετών στην οποία παρουσιάστηκε η μελέτη και ασκήθηκαν μια σειρά κριτικές παρατηρήσεις από ειδικούς επιστήμονες. Εκτός αν εσύ έχεις υπόψη κάποια άλλη μελέτη που δεν γνωρίζω ούτε εγώ ούτε το Δ.Σ. του Δήμου

5. Έλλειψη θέσης για την υπό εξέλιξη μελέτη επέκτασης του προβλήτα (σε εξέλιξη 4 χρόνια τώρα)

Και πάλι, έχουμε τοποθετηθεί αρνητικά στην επέκταση σε όλες τις δημόσιες τοποθετήσεις μας.

6. Παράταξη που αύριο καλείται να διοικήσει δήμο πρέπει να πει πως διαχειρίζεται ένα νόμο 2 ετών που χαρακτηρίζει το λιμάνι εθνικής σημασίας. Είμαστε αντίθετοι δε λέει πρακτικά κάτι.

Η Κίνηση πρώτη έφερε την υπόθεση αυτή στο προσκήνιο των συζητήσεων στο Δήμο. Διεκδικούμε την μη εφαρμογή του νόμου. Η πρακτική απάντηση όμως σε αυτό είναι η αμετακίνητη θέση μας για την ενεργοποίηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου το οποίο θα έχει την αποφασιστική αρμοδιότητα. Το αντιεπιχείρημα σε όσους ισχυρίζονται ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει λόγω του χαρακτηρισμού του ως εθνικής σημασίας είναι το παράδειγμα του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου της Μυκόνου που είναι χαρακτηρισμένο ως διεθνούς σημασίας.

7. Πως φεύγουν οι νταλίκες. Πρόταση;

Παρουσιάστηκε παραπάνω στις προτάσεις μας για το κυκλοφοριακό αλλά η οριστική απάντηση δίνεται από τη Δημοτική διαχείριση της τύχης του λιμανιού και τις σχετικές αποφάσεις του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου για την τουριστική χρήση.

8. Ιδιοκτησιακό; Ποιες είναι οι προτάσεις;

Το ξεκαθαρίσαμε! Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο και η εφαρμογή της υπάρχουσας νομοθεσίας για την ενεργοποίησή του!

9. Γιατί η Κίνηση δήλωσε ότι 'η Δημοτική Αρχή πρέπει να διαχειριστεί διαφορετικά την επικοινωνία με τον πολίτη' και διαφώνησε με την λαϊκή συνέλευση;

Η Κίνηση δεν διαφώνησε με καμία λαϊκή συνέλευση. Δεν υπάρχει πουθενά τέτοια τοποθέτηση ούτε γραπτή ούτε προφορική. Η Κίνηση έχει την δική της άποψη για τον τρόπο ενεργοποίησης και συμμετοχής των πολιτών, αλλά αυτή είναι προφανώς μια άλλη συζήτηση. Η Κίνηση εξέφρασε τη άποψη ότι η Δημοτική Αρχή δεν κατέθεσε στη συγκεκριμένη συνάντηση τη δική της ξεκάθαρη θέση για όλα όσα αφορούν το μέλλον του λιμανιού. Επειδή ήσουν εκεί θα αναγνωρίζεις ότι αρκετοί, μεταξύ των οποίων και εμείς, ξεκαθάρισαν πως αντιλαμβάνονται τα πράγματα, έστω και αν διαφωνεί με κάποιες από αυτές τις απόψεις κανείς.

Υστερόγραφο
Με την ευκαιρία θα ήθελα να σχολιάσω και τις κριτικές απόψεις κάποιων φίλων που έχουν παρέμβει με διάφορα σχόλια στην παρούσα ανάρτηση. Οι απόψεις και η κριτική φίλων της Κίνησης και ενεργών πολιτών όπως των Λ. Φωτιάδη και Λ. Κωστάρα για μας είναι τιμή και πρόκληση/πρόσκληση για προβληματισμό, αποσαφήνιση των θέσεών μας και βελτίωσης της δράσης μας. Στα όρια των δυνατοτήτων μας θα απαντούμε. Αναγνωρίζουμε ότι δεν έχουμε απαντήσεις σε όλα. Εργαζόμαστε με τις περιορισμένες δυνάμεις μας γι’ αυτό και η συμμετοχή στην προσπάθεια περισσότερων ενεργών πολιτών είναι πάντα ευπρόσδεκτη. Η συζήτηση για το μέλλον της πόλης τώρα ανοίγει! «Μείνετε συντονισμένοι» κατά το “stay tuned”!
Χ. Κασίμης

Ανώνυμος είπε...

Υπάρχει μία χρήσιμη παράγραφος στο παρακάτω :

http://www.korinthia.net/news/268

την οποία υπογράφει ο Μπάμπης και συνυπογράφω.

ΛΚ

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητοί Λεωνίδα και Λάμπρο,
Ετοιμαζόμουν να προσθέσω κάτι ακόμα στο τελευταίο σχόλιό μου και είδα την παραπομπή του Λάμπρου σε μια παλιά δημοσίευσή μου σχετικά με το κλειστό κύκλωμα Α.Π. Θα επαναλάβω μέρος αυτού του άρθρου γιατί θεωρώ ότι, παρά την κριτική, η Κίνηση είναι μια παράταξη ανοιχτή στην κοινωνία. Την δημοκρατική ευαισθησία, λοιπόν, να απαντά, να διαβουλεύεται αλλά και να ασκεί τη δική της κριτική η Κίνηση (φορές και με λανθασμένο τρόπο που δεν αφορά πάντα μόνο εμάς αλλά και τους συνομιλητές μας) δεν πρέπει να την εκλαμβάνετε τόσο εύκολα ούτε ως αδυναμία ούτε ως 'τσαμπουκά'. Εγώ το θεωρώ αναπόσπαστο τμήμα διάφανων και ισότιμων σχέσεων. Θα επαναλάβω λοιπόν μέρος εκείνου του άρθρου γιατί κόντρα στην αντίληψη ορισμένων φίλων εξακολουθώ να πιστεύω ότι όλα όσα ακολουθούν είναι σε ισχύ.
"Επιδιώκουμε τη διαμόρφωση ενός νέου πλαισίου πολιτικού διαλόγου και την ανάδειξη μιας νέας πολιτικής ατζέντας, που έχει σε προτεραιότητα τα πραγματικά προβλήματα της κοινωνίας και όχι αυτά που κατασκευάζουν οι πολιτικές σκοπιμότητες και τα συμφέροντα. Επιχειρούμε τον ανοιχτό διάλογο με την κοινωνία αναλαμβάνοντας το πολιτικό κόστος των επιλογών μας, πάντα με το μέτωπο ψηλά και χωρίς γραμμάτια, που θα μας επιδώσουν λίγες ψήφους, αλλά θα μας μεταλλάξουν σε πολιτικές μαριονέτες. Αρνούμαστε τα κλειστά συστήματα γιατί κινούμαστε σε μια ανοιχτή πόλη.
Ζούμε μαζί-προχωράμε μαζί. Αυτή η έκφραση δεν εμπεριέχει μόνο μια βαθιά αίσθηση αλληλοσεβασμού, αλλά και ένα δημιουργικό πνεύμα ενότητας και συνεργασίας. Και με αυτό το όχημα ταξιδεύουμε".

Σε αυτό το όχημα θέλουμε συνταξιδιώτες γιατί το ταξίδι από μόνο του έχει τη γοητεία του αλλά θέλει και τη συντροφία του!

Χ. Κασίμης