Με αφορμή σχόλια που αναρτήθηκαν και στο δικό μας ιστολόγιο και σε άλλα, όσον αφορά την ανακοίνωσή μας για τα έργα των πεζοδρομήσεων (ΝΑΙ ΣΤΑ ΕΡΓΑ! ΟΧΙ ΣΤΟ ΧΑΟΣ), θα θέλαμε να σημειώσουμε:
Αποδεχόμενοι ότι τα έργα δημιουργούν πάντοτε προβλήματα ….
Και το κείμενο του Μαρτίου(Διαβάστε ΕΔΩ) και το σημερινό έχουν στόχο να τεθούν δημόσια παρεμβάσεις που έχουν γίνει από την Κίνηση Πολιτών (και από άλλες δημοτικές παρατάξεις) και προς το Δημοτικό Συμβούλιο και προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου και αφορούσαν ακριβώς τη μείωση της όχλησης, που ήταν προβλέψιμη με την έναρξη των εργασιών του έργου των πεζοδρομήσεων.
Επί της ουσίας του κειμένου - το οποίο σίγουρα είναι κριτική, καλή ή κακή μένει να αποδειχθεί-, και επί των προτάσεων που διατυπώνονται :
1) Δημοσιοποίηση του σχεδίου σημαίνει ταμπέλες του Δήμου με τζάμι ( για να μη βρέχονται) : κόστος περίπου 50€/τεμ., με αναρτημένο σχέδιο των παρεμβάσεων (φωτοτυπία της οριζοντιογραφίας) : κόστος περίπου 5€/τεμ., σε πέντε κεντρικά σημεία της πόλης ή / και στις εισόδους της. Σύνολο κόστους 55*5 = 275€ (μπορεί και 500€ ή 1000€, για να μη τσιγκουνευόμαστε…).
2) Δημοσιοποίηση του σχεδίου και των τεχνικών προδιαγραφών σημαίνει ένα ακόμα από αυτά τα, προσεγμένα τελευταία, δελτία τύπου του Δήμου, με το σχέδιο των προβλεπόμενων επεμβάσεων και δέκα γραμμές με τα προβλεπόμενα υλικά κατασκευής (επί των οποίων ο ανάδοχος εργολάβος έκανε την προσφορά του).
3) Ενημέρωση των πολιτών και κυρίως των επαγγελματιών σημαίνει μοίρασμα (σε εκατό φωτοτυπίες περίπου;) του αναλυτικού χρονοδιαγράμματος κατασκευής ανά τετράγωνο και μία εβδομάδα πριν την έναρξη εργασιών, σε κάθε τετράγωνο ενημέρωση των ενδιαφερόμενων με συγκεκριμένη ημερομηνία. Όπως γράφτηκε και στην ανακοίνωσή μας (γιατί συνηθίζουμε να είμαστε ακριβείς) αυτό έγινε αφού εκτελούνται ήδη εργασίες σε τέσσερα τετράγωνα και αφού υπήρξαν αντιδράσεις μια εβδομάδα πριν, όταν πήγαν να ξεκινήσουν οι εργασίες στην Κύπρου (μεταξύ Κολοκοτρώνη και Περιάνδρου).
4) Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σημαίνει ενημέρωση στις εισόδους της πόλης για τα έργα που γίνονται στο κέντρο. Απαγόρευση αν κρίνεται σκόπιμο στους δρόμους γύρω από τα έργα. Κλείσιμο των δρόμων και για ένα χρονικό διάστημα πριν την έναρξη των έργων. Ευρεία ενημέρωση των Κορίνθιων πολιτών και συγκεκριμένες υποδείξεις σχετικές με την κυκλοφορία στο κέντρο. Σήμανση που να καθοδηγεί τους επισκέπτες εκτός κέντρου ή / και στα περιφερειακά πάρκινγκ. Αστυνόμευση του κέντρου (διπλοπαρκαρίσματα κλπ.) για να αποφεύγονται τα μποτιλιαρίσματα.
5) Χρονικό περιθώριο εξασφάλισης μιας εύρυθμης λειτουργίας και στη συνέχεια έναρξη εργασιών του άλλου έργου που αφορά την ανάπλαση των πεζοδρομίων (εννοείται πάλι με ειδοποίηση).
Αυτά - και πολλά άλλα πιθανόν – πιστεύουμε ότι είναι εύκολο και απαραίτητο να γίνουν, αν μια Δημοτική αρχή ενδιαφέρεται να μειώσει τα προβλήματα που, ούτως ή άλλως δημιουργεί ένα έργο εντός πόλης. Ακόμα και να τα θέτει ως όρους στην ίδια την εργολαβία (π.χ. οι ενημερωτικές ταμπέλες θα μπορούσε να είναι μια από τις υποχρεώσεις του αναδόχου του έργου, αν φοβόμαστε το κόστος).
Δεν χρειάζεται να είμαστε ούτε εργολάβοι, ούτε καν μηχανικοί για να αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα και να βρίσκουμε τις καλύτερες λύσεις για τη πόλη. Εμπειρία υπάρχει και μπορούμε να την αναζητούμε όταν τη θέλουμε.
Οι περί «πολιτικών σκοπιμοτήτων ή χαϊδέματα αυτιών» υποψίες έχουν να κάνουν με οποιονδήποτε ασκεί κριτική στα έργα του Δημάρχου, ακριβώς γιατί ουδέποτε δεν αντιμετωπίστηκαν ως βοήθεια και προτάσεις που θα διευκόλυναν τη ζωή στην πόλη, αφού πάντα υπήρχε η λογική ότι «η δημοτική αρχή τα ξέρει όλα».
Αποδεχόμενοι ότι τα έργα δημιουργούν πάντοτε προβλήματα ….
Και το κείμενο του Μαρτίου(Διαβάστε ΕΔΩ) και το σημερινό έχουν στόχο να τεθούν δημόσια παρεμβάσεις που έχουν γίνει από την Κίνηση Πολιτών (και από άλλες δημοτικές παρατάξεις) και προς το Δημοτικό Συμβούλιο και προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου και αφορούσαν ακριβώς τη μείωση της όχλησης, που ήταν προβλέψιμη με την έναρξη των εργασιών του έργου των πεζοδρομήσεων.
Επί της ουσίας του κειμένου - το οποίο σίγουρα είναι κριτική, καλή ή κακή μένει να αποδειχθεί-, και επί των προτάσεων που διατυπώνονται :
1) Δημοσιοποίηση του σχεδίου σημαίνει ταμπέλες του Δήμου με τζάμι ( για να μη βρέχονται) : κόστος περίπου 50€/τεμ., με αναρτημένο σχέδιο των παρεμβάσεων (φωτοτυπία της οριζοντιογραφίας) : κόστος περίπου 5€/τεμ., σε πέντε κεντρικά σημεία της πόλης ή / και στις εισόδους της. Σύνολο κόστους 55*5 = 275€ (μπορεί και 500€ ή 1000€, για να μη τσιγκουνευόμαστε…).
2) Δημοσιοποίηση του σχεδίου και των τεχνικών προδιαγραφών σημαίνει ένα ακόμα από αυτά τα, προσεγμένα τελευταία, δελτία τύπου του Δήμου, με το σχέδιο των προβλεπόμενων επεμβάσεων και δέκα γραμμές με τα προβλεπόμενα υλικά κατασκευής (επί των οποίων ο ανάδοχος εργολάβος έκανε την προσφορά του).
3) Ενημέρωση των πολιτών και κυρίως των επαγγελματιών σημαίνει μοίρασμα (σε εκατό φωτοτυπίες περίπου;) του αναλυτικού χρονοδιαγράμματος κατασκευής ανά τετράγωνο και μία εβδομάδα πριν την έναρξη εργασιών, σε κάθε τετράγωνο ενημέρωση των ενδιαφερόμενων με συγκεκριμένη ημερομηνία. Όπως γράφτηκε και στην ανακοίνωσή μας (γιατί συνηθίζουμε να είμαστε ακριβείς) αυτό έγινε αφού εκτελούνται ήδη εργασίες σε τέσσερα τετράγωνα και αφού υπήρξαν αντιδράσεις μια εβδομάδα πριν, όταν πήγαν να ξεκινήσουν οι εργασίες στην Κύπρου (μεταξύ Κολοκοτρώνη και Περιάνδρου).
4) Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σημαίνει ενημέρωση στις εισόδους της πόλης για τα έργα που γίνονται στο κέντρο. Απαγόρευση αν κρίνεται σκόπιμο στους δρόμους γύρω από τα έργα. Κλείσιμο των δρόμων και για ένα χρονικό διάστημα πριν την έναρξη των έργων. Ευρεία ενημέρωση των Κορίνθιων πολιτών και συγκεκριμένες υποδείξεις σχετικές με την κυκλοφορία στο κέντρο. Σήμανση που να καθοδηγεί τους επισκέπτες εκτός κέντρου ή / και στα περιφερειακά πάρκινγκ. Αστυνόμευση του κέντρου (διπλοπαρκαρίσματα κλπ.) για να αποφεύγονται τα μποτιλιαρίσματα.
5) Χρονικό περιθώριο εξασφάλισης μιας εύρυθμης λειτουργίας και στη συνέχεια έναρξη εργασιών του άλλου έργου που αφορά την ανάπλαση των πεζοδρομίων (εννοείται πάλι με ειδοποίηση).
Αυτά - και πολλά άλλα πιθανόν – πιστεύουμε ότι είναι εύκολο και απαραίτητο να γίνουν, αν μια Δημοτική αρχή ενδιαφέρεται να μειώσει τα προβλήματα που, ούτως ή άλλως δημιουργεί ένα έργο εντός πόλης. Ακόμα και να τα θέτει ως όρους στην ίδια την εργολαβία (π.χ. οι ενημερωτικές ταμπέλες θα μπορούσε να είναι μια από τις υποχρεώσεις του αναδόχου του έργου, αν φοβόμαστε το κόστος).
Δεν χρειάζεται να είμαστε ούτε εργολάβοι, ούτε καν μηχανικοί για να αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα και να βρίσκουμε τις καλύτερες λύσεις για τη πόλη. Εμπειρία υπάρχει και μπορούμε να την αναζητούμε όταν τη θέλουμε.
Οι περί «πολιτικών σκοπιμοτήτων ή χαϊδέματα αυτιών» υποψίες έχουν να κάνουν με οποιονδήποτε ασκεί κριτική στα έργα του Δημάρχου, ακριβώς γιατί ουδέποτε δεν αντιμετωπίστηκαν ως βοήθεια και προτάσεις που θα διευκόλυναν τη ζωή στην πόλη, αφού πάντα υπήρχε η λογική ότι «η δημοτική αρχή τα ξέρει όλα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου