Δελτίο Τύπου
Κόρινθος 19-11-2009
Νέο Κύμα Διέλευσης Νταλικών και Φορτίων
από την πόλη της Κορίνθου
Ενώ το κυκλοφοριακό πρόβλημα συνεχώς επιδεινώνεται ο Δήμαρχος Κορινθίων Α. Πνευματικός εξακολουθεί συστηματικά :
1. Να μην εφαρμόζει τις Αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου για την άμεση έναρξη λειτουργίας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου
2. Να μην κινεί τη διαδικασία για τον χαρακτηρισμό του Λιμένος Κορίνθου ως τουριστικού.
3. Να εξαγγέλλει κινητοποιήσεις και περιορισμούς στην κυκλοφορία των νταλικών χωρίς, τελικά, να κάνει τίποτα.
4. Να παραπλανά τους Κορινθίους αναφερόμενος στη δυνατότητα «λειτουργίας εμπορικού λιμανιού μόνο για την εξυπηρέτηση των κορινθιακών επιχειρήσεων » ενώ γνωρίζει ότι αυτό είναι νομικά αδύνατο, όπως έχει επισημάνει γραπτώς η ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ σε πολλές ανακοινώσεις της.
Δυστυχώς επαληθευόμαστε :
Στις 24-10-2009 η εταιρεία Adriatic Lines ξεκίνησε νέα δρομολόγια , αποκλειστικά σχεδιασμένα για τη μεταφορά εμπορευμάτων, μεταξύ της πόλης της Ραβένα και της Κορίνθου.
Το πρόγραμμα αναχωρήσεων και αφίξεων έχει σχεδιαστεί με βάση τις ανάγκες των μεταφορέων φορτίων.
Αρχικά στο λιμάνι της Κορίνθου εξυπηρετούνται τέσσερα δρομολόγια αλλά σύντομα θα γίνουν έξι. Κάθε πλοίο μπορεί να μεταφέρει 165 φορτηγά και ρυμουλκά. Οι νταλίκες θα διέρχονται από την οδό Αποστόλου Παύλου και την οδό Πατρών κάθε Δευτέρα και Πέμπτη πρωί και κάθε Τετάρτη και Σάββατο απόγευμα.
Ο Γενικός Διευθυντής των Adriatic Lines, Simon Taylor, δήλωσε: «Δουλεύουμε πάνω στη συγκεκριμένη ιδέα για περισσότερο από ένα χρόνο και πιστεύουμε πως οι πελάτες από το χώρο της μεταφοράς φορτίων περίμεναν πολύ καιρό για αυτό. …….. Με άλλα λόγια, ήρθαμε για να μείνουμε .»
Η εθνική οδός Αθηνών-Κορίνθου παρουσιάζει λιγότερη κυκλοφοριακή συμφόρηση από ότι η Κορίνθου-Πατρών, εξοικονομώντας έτσι στους οδηγούς 135 χλμ και περίπου τέσσερις ώρες οδήγησης.
Καλούμε τον Δήμαρχο Κορίνθου και πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Κορινθίων
Α. Πνευματικό, για πολλοστή φορά, να εφαρμόσει τις Αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου και να υπερασπιστεί την ποιότητα ζωής των δημοτών από τα ξένα συμφέροντα.
Το πλοίο της Adriatic Lines κατέπλευσε σήμερα στις 8.00 π.μ
Ξεφόρτωσε 27 νταλίκες και άγνωστο αριθμό containers
H νταλίκα από την Αγγλία μόλις περνά την πύλη του Τελωνείου στις 8.20 π.μ
Κατευθύνεται στην οδό Απ. Παύλου
Την ακολουθούν και άλλες και άλλες
ρυμουλκούμενα οχήματα κοντά στην είσοδο της Εθνικής οδού ΕΔΩ
Η Ναυτεμπορική δημοσίευσε την είδηση για τα νέα δρομολόγια που μπορείτε να διαβάσετε ΕΔΩ
Πιό εκτενείς δηλώσεις του κ. Simon Taylor στην Ημερησία μπορείτε να διαβάσετε ΕΔΩ
Η AdriaticLines χαρακτηρίζει τη νέα γραμμή ιδανική ΕΔΩ
Για να προγραμματίσετε πότε μπορείτε να περνάτε από τη οδό Απ.Παύλου έχετε κατά νου τις αφίξεις και αναχωρήσεις των πλοίων από ΕΔΩ
Σύμφωνα με το Δελτίο του Δήμου Κορινθίων της 27.7.09 (διαβάστε το ΕΔΩ) καλούνται οι ''δημότες της πόλης να περιφρουρήσουν και οι ίδιοι την ασφάλεια και την υγεία τους καταγγέλλοντας στα τηλέφωνα 27410-80000, 27413-61000 και 27410-85636 περιπτώσεις διακίνησης επικίνδυνων φορτίων ή βαρέως τύπου οχημάτων που θα υποπέσουν στην αντίληψή τους''
Οι αρμόδιες υπηρεσίες έχουν ενημερωθεί με αυτό το έγγραφο του Δήμου Κορινθίων. από τον Ιούλιο
Περιμένουμε απαντήσεις από όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες, το Δήμο Κορινθίων και το Νομαρχιακό Λιμενικό Ταμείο
Κείμενο : Βασίλης Αν. Μιχαλόπουλος
Ρεπορτάζ : Μάγια Φουριώτη
17 σχόλια:
Tι σημαίνει η φράση "κινήσει τις διαδικασίες χαρακτηρισμού του λιμένα ως τουριστικού" ?
Πως χαρακτηρίζονται ή αποχαρακτηρίζονται τα λιμάνια ?
Καλημέρα
Μακάρι να δούλευαν έτσι και οι αμοιβόμενοι δημοτικοί άρχοντές μας.
Εσείς είστε υπέρ των κινητοποιήσεων; Θα πάρετε κάποτε μία καθαρή θέση; Στο ΔΣ ψηφισατε ναι σε όλα.
Τα σέβη μας
Λάμπρο ο σχετικός Νόμος είναι ο Ν2160/1993 και ειδικότερα το άρθρο 31 αυτού "Δημιουργία τουριστικών λιμένων Πρωτοβουλία - Διαδικασία - Εκμετάλλευση".
Προς ανώνυμο (ή ,μήπως, blogging ψευδώνυμο του Δημάρχου;) τα σέβη μας:
Η ψήφος ΝΑΙ στις κινητοποιήσεις για το λιμάνι και ΝΑΙ στην άμεση λειτουργία Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Κορινθίων ,δεν είναι ξεκάθαρη θέση;
Εξηγείστε σε απλά ελληνικά τι εννοείτε.
Τι εμποδίζει την Κίνηση Πολιτών να ζητήσει τον αποχαρακτηρισμό του λιμανιού ως εθνικής σημασίας ;
Τι εμποδίζει την Κίνηση να ζητήσει αυτή την απόφαση να την πάρει το δημοτικό συμβούλιο και να ζητήσει από την νέα κυβέρνηση, τροπολογία του σχετικού νόμου που θα αποχαρακτηρίζει το λιμάνι ως εθνικής σημασίας και θα το χαρακτηρίζει ως τουριστικό ;
Λεωνίδας Φωτιάδης
Ο νόμος Λεωνίδα ... Αυτός εμποδίζει.
Λεωνίδα το λιμάνι της Μυκόνου είναι χαρακτηρισμένο ως διεθνούς ενδιαφέροντος ,διοικείται από ΔΗΜΟΤΙΚΟ Λιμενικό Ταμείο και πρόσφατα ολοκλήρωσε νέα προβλήτα για κρουαζερόπλοια.
Ο χαρακτηρισμός εθνικής σημασίας δεν αποτελεί νομικό κώλυμα για την λειτουργία του ως τουριστικού ούτε για την λειτουργία Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.
Ποιός είπε ότι ο χαρακτηρισμός εθνικής σημασίας αποτελεί νομικό κώλυμα για την λειτουργία του ως τουριστικού αλλά και για την λειτουργία Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.
Ο χαρακτηρισμός του λιμανιού ως εθνικής σημασίας έγινε για να διευκολυνθεί ακόμη περισσότερο ο εμπορικός του χαρακτήρας και μαζί με αυτόν, οι κάθε είδους μεταφορές προς την Αττική. Αν λοιπόν κάποιος θέλει να σταματήσει αυτή την λειτουργία, που αργά ή γρήγορα θα φέρει και επέκταση του λιμανιού, αν θέλει να σταματήσει το κυκλοφοριακό χάος που θα ενταθεί με τις νταλίκες που ολοένα και θα γίνονται περισσότερες
οφείλει να ζητήσει-άσχετα αν το καταφέρει- τον αποχαρακτηρισμό του ως εθνικής σημασίας.
Ο νόμος καταργείται με άλλο νόμο ή τροπολογία.
Η Μύκονος είναι τελείως διαφορετική περίπτωση γιατί εκεί δεν θέλουνε να εκμεταλευτούν το λιμάνι για εμπορικές μεταφορές, δεν έχει άλλωστε βιομηχανίες, όπως στην Αττική.
Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο-αν και συμφωνώ με την σύστασή του- από μόνο του δεν λύνει αυτό το ζήτημα γιατί εφόσον υφίσταται ο νόμος ως εθνικής σημασίας λιμάνι το διοικητικό συμβούλιο του ΔΛΤ δεν θα μπορεί, ενδεχομένως χωρίς αστικές ή ποινικές ευθύνες, να σταματήσει ή να περιορίσει την εμπορική δραστηριότητα άρα και το κυκλοφοριακό χάος. Οποιοσδήποτε θα θίγεται από τέτοιες αποφάσεις του ΔΛΤ θα τους σύρει στα δικαστήρια επικαλούμενος τον συγκεκριμένο νόμο. Ρωτήστε και κανέναν νομικό.
Απάντηση όμως δεν πήρα και επανέρχομαι. Τι εμποδίζει την Κίνηση να ζητήσει τον αποχαρακτηρισμό του λιμανιού ως εθνικής σημασίας ;
Λεωνίδας Φωτιάδης
Ρωτάω τους κυρίους που τσέκαραν ΚΑΚΟ στην ανάρτηση.
Γιατί η ανάρτηση ήταν κακή κύριοι ή κυριες;
Τι σας πείραξε τόσο; Γιατί λέει την αλήθεια , γιατί ειναι τσεκαρισμένη και τεκμηριωμένη, γιατι αποδεικνύεται ότι έρχονται κανονισμένα πράγματα ή γιατί σας ενοχλεί που ξέφυγε ΕΝΤΕΛΩΣ -εγώ δεν το πιστεύω- του δημάρχου και του συμβουλίου.
Η αναρτησή σας παίδες της Κίνησης φανερώνει ανικανότητα της δημοτικής αρχής. Πριν από λίγο ο Ντιγκιρλάκης δήλωνε άγνοια στην ΗΛΕΚΤΡΑ για τις περισσότερες νταλίκες που έρχονται.Σιγά τώρα!
Εγώ πιστεύω πως κάνανε την πάπια ΟΛΟΙ μαζί για να γίνουν τα έργα στον 'Αγιο Νικόλαο χωρίς άδεια σε αντάλλαγμα με τα νέα δρομολόγια.
Η πόλη πως θα ξεμπλέξει μας λέτε;
Μπράβο σας, είστε καλύτεροι από τους μισθωτούς συμβούλους του δήμου , τους διανοούμενους που τρώνε καναπεδάκια και αυτούς που όλο απορίες έχουν εδώ μέσα.
Του στραβού το δίκιο λέω.
Πάνος ο Πράσινος Γάτος
@Γατο : εγώ βρήκα κακό το κείμενο διότι δεν έχει καμμία συγκεκριμένη πρόταση. Βρήκα το κείμενο τυχοδιωκτικό και άνευ σοβαρής πολιτικής σημασίας. Διαπιστώνω έλλειψη σοβαρής γνώσης και εμπάθεια.
Δεν ήθελα να σχολιάσω αλλά διαπιστώνω ότι αδυνατείς να δεις κριτική και αντίθετη άποψη.
Κάνω λοιπόν κλικ στο κακό. Ελπίζω να με πείσετε ότι έχετε ικανότητες και καλές προθέσεις. Μπορείτε να αποδείξετε αυτά που λέτε κύριε;
Κίτρινη Γάτα
Γιατί ο Βασίλης αποφεύγει να απαντήσει σε ερωτήσεις που είναι φανερό ότι δεν του αρέσουν;
Πόσο σίγουρος είναι ο Βασίλης ότι αυτά που λέει θα άρεσαν σε μία ολομέλεια που ουδέποτε έγινε;
Συμφωνεί η συγκεκριμένη ανάρτηση με αυτά που δηλώνει κατά καιρούς ο Σπινθάκης για το λιμάνι;
Δεν συμφωνείτε ότι για τόσο σοβαρά ζητήματα έπρεπε να έχει προηγηθεί δημοκρατικός διάλογος στην ολομέλεια;
Καλό ρεπορτάζ Μάγια.
Γ.
Λεωνίδα γράφεις :«Αν λοιπόν κάποιος θέλει να σταματήσει αυτή την λειτουργία, που αργά ή γρήγορα θα φέρει και επέκταση του λιμανιού, αν θέλει να σταματήσει το κυκλοφοριακό χάος που θα ενταθεί με τις νταλίκες που ολοένα και θα γίνονται περισσότερες
οφείλει να ζητήσει-άσχετα αν το καταφέρει- τον αποχαρακτηρισμό του ως εθνικής σημασίας. »
Διαφωνώ πλήρως διότι θεωρώ αυθαίρετο το συμπέρασμά σου. Η λειτουργία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου και η δημιουργία τουριστικού λιμένα θα εμποδίσει την επέκταση των κατάλληλων και για εμπορική χρήση λιμενικών εγκαταστάσεων αφού θα απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του. Τι νομίζεις ότι παζάρευε ο Δήμαρχος όταν πήγε στον Παπαληγούρα με τον θείο του;
Η εμπορική λειτουργία του λιμανιού προϋπήρχε του χαρακτηρισμού του ως εθνικής σημασίας και είναι τελείως ανεξάρτητη από αυτόν.
Για να μπορέσει η πόλη να περιορίσει την ανεξέλεγκτη διέλευση νταλικών πρέπει ο δήμος να θεσπίσει περιορισμούς στην κυκλοφορία .Άρα πρέπει κατ΄αρχήν να αγωνιστεί για τον αποχαρακτηρισμό της οδού Δαμασκηνού και της οδού Αποστόλου Παύλου ως εθνικής οδού.
Η μόνη διαφορά που υπάρχει από τον χαρακτηρισμό του λιμένος Κορίνθου ως εθνικής σημασίας είναι η παροχή δυνατότητας πρόσβασης σε δανεισμό για λιμενικά έργα (δες και το σχετικό άρθρο μου στο τελευταίο φύλλο της ΚΙΝΗΣΗΣ).
Η απάντηση λοιπόν στο ερώτημά σου « Τι εμποδίζει την Κίνηση να ζητήσει τον αποχαρακτηρισμό του λιμανιού ως εθνικής σημασίας ;» είναι, κατά την γνώμη μου, ότι τίποτα δεν την εμποδίζει αλλά ένα τέτοιο αίτημα θα λειτουργήσει αποπροσανατολιστικά.
Βασίλη Μιχαλόπουλε
δεν τα λες καθόλου καλά και άκου γιατί
Πότε ανακάλυψες ότι ο χαρακτηρισμός του λιμανιού ως εθνικής σημασίας είναι ανεξάρτητος από την εμπορική λειτουργία του ;
Το Γενικό Πλαίσιο Χωροταξικού σχεδιασμού και αειφόρου ανάπτυξης προβλέπει μεταξύ των άλλων
"Οι λιμένες Κορίνθου και Χαλκίδας εφόσον ενισχυθούν, μπορεί να συμπληρώσουν τη θαλάσσια εμπορευματική υποδομή της ευρύτερης βιομηχανικής και χονδρεμπορικής περιοχής της Αττικής, η οποία εξαπλώνεται στη Βοιωτία και στην Κορινθία ή να αποτελέσουν μέρος του συστήματος των λιμένων Αττικής"
Φυσικά για να ενισχυθεί, πρέπει να γίνουν λιμενικά έργα, δηλαδή επέκταση (το πώς μπορεί να γίνει είναι άλλο μεγάλο θέμα που έπαιρνε πολύ χώρο)και χρειάζεται χρηματοδότηση που μπορεί να την πάρουν από την Ευρωπαική Τράπεζα Επενδύσεων χωρίς την εγγύηση του Ελληνικού δημοσίου αλλά με μοναδική εγγύηση την βιωσιμότητα του έργου. Δηλαδή τι εμπορική κίνηση θα έχει εξασφαλισμένη.
Κατάλαβες τώρα γιατί το προορίζουν το λιμάνι της Κορίνθου και γιατί χαρακτηρίστηκε εθνικής σημασίας ;
Στα πλαίσια λοιπόν αυτά υπογράφηκε σχετική σύμβαση με την Adriatic Lines για εμπορικές μεταφορές με 6 δρομολόγια την εβδομάδα με την εταιρεία να δηλώνει "ότι ήρθαμε για να μείνουμε"
Αν κάνεις τους υπολογισμούς με 165νταλίκες το δρομολόγιο, εύκολα βρίσκεις ότι στο λιμάνι θα αποβιβάζονται και θα διασχίζουν την Κόρινθο 28.000 νταλίκες τον χρόνο.
Εμπορική λειτουργία υπήρχε και πρίν του χαρακτηρισμού αλλά σε τι έκταση και με ποιά επιβάρυνση για την πόλη σε σχέση με αυτό που θα γίνει.
Ποιούς λοιπόν κυκλοφοριακούς περιορισμούς πρέπει αλήθεια να θεσπίσει ο δήμος για το κυκλοφοριακό χάος που θα υπάρξει; Δεν μας τους λές ;
Ας υποθέσουμε επίσης ότι γίνεται και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο.
Πές μου πώς θα μπορέσει το ΔΛΤ να ανατρέψει υπάρχουσες διεθνείς συμβάσεις για εμπορικές μεταφορές που είναι βέβαιο ότι περιέχουν και ρήτρες. Κάτι ανάλογο δεν έγινε και στο λιμάνι του Πειραιά με την κινεζική corsco που "ανακάλυψαν" ότι δεν μπορούν να ανατρέψουν την σύμβαση;
Επομένως μήπως λειτουργεί αποπροσανατολιστικά και κατευναστικά MONO η διεκδίκηση σύστασης και λειτουργίας Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου ;
Λεωνίδας Φωτιάδης
Λεωνίδα ούτε διάβασες το άρθρο μου αφού μου επαναλαμβάνεις αυτά που εγώ έγραψα από τον Μάϊο αλλά δεν μελέτησες και την προηγούμενη απάντησή μου.
Έχεις δει εσύ διεθνή σύμβαση με την Adriatic Lines;
Αν ο δήμος επιτρέψει την κυκλοφορία φορτηγών στην οδό Αποστόλου Παύλου π.χ. μόνο από 17.00 έως 23.00 και μόνο Δευτέρα και Τετάρτη πόσα πλοία θα μπορούν να έχουν επικερδή δρομολόγια;
Τέλος θα έπρεπε, κατά την γνώμη μου, να προσέξεις ότι εγώ διαφωνώ με επιχειρήματα δεν ειρωνεύομαι βασιζόμενος σε αυθαιρεσίες.
Πολύ ωραία, η Adriatic Lines δεν έχει πάρει άδεια, δεν έχει υπογράψει σύμβαση, αφού δεν την έχουμε δεί, αλλά αυθαίρετα πραγματοποιεί τα δρομολόγια και μάλιστα 4 που θα γίνουν 6 την εβδομάδα.
Για τα υπόλοιπα δεν απαντάς και είναι κρίμα
ΤΕΛΟΣ
Λεωνίδας Φωτιάδης
ΑΡΓΗΣΑ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΚΑΤΙ. Ο κ. ΦΩΤΙΑΔΗΣ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΑΝΤΙ Η ΚΙΝΗΣΗ ΝΑ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΖΗΤΗΣΕΙ ΤΟΝ ΑΠΟΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΩΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ; ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΑΝΤΙ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΕΙ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΑΣΠΙΔΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ; ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ, ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΑΦΕΛΕΙΑ Ή ΔΙΑΘΕΣΗ ΓΙΑ ΣΤΕΙΡΑ ΚΡΙΤΙΚΗ;
ΜΚ
Δημοσίευση σχολίου