Η Κινηση Πολιτων στο διαδικτυο


Το διαδικτυακό κανάλι της Κίνησης Πολιτών στο YouTube H Κίνηση Πολιτών στο Facebook Η Κίνηση Πολιτών στο Twitter

Παρασκευή, 22 Φεβρουαρίου 2013

Η Κίνηση Πολιτών για τον προϋπολογισμό του 2013


Διαβάζοντας προσεκτικά τον προσωρινό Προϋπολογισμό (Π/Υ) του 2013 (μπορείτε εδώ να τον δείτε) αλλά και τις παρατηρήσεις που καταθέσαμε στη συζήτηση για τον περυσινό Π/Υ, καθώς και τις παρατηρήσεις μας στις άπειρες τροποποιήσεις του Π/Υ, σχεδόν σε κάθε ΔΣ, συνειδητοποιεί κανείς πόσο δίκιο είχαμε σε μια σειρά από αναφορές μας.
Εάν επικρατούσε η κοινή λογική, εάν υπήρχε σεβασμός στην άλλη άποψη, εάν υπήρχε ουσιαστικός και δημιουργικός διάλογος, έστω και τώρα στα χρόνια της κρίσης, τότε μια σειρά πράγματα θα είχαν διορθωθεί. Έχουμε πει πολλές φορές ότι κάθε προϋπολογισμός, αποτελεί τον καθρέφτη των πολιτικών επιλογών και των κοινωνικών αξιών και αντιλήψεων, αναδεικνύοντας τις δημοκρατικές και αυτοδιοικητικές ευαισθησίες μιας δημοτικής αρχής. Ειδικότερα σήμερα σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες τόσο για την χώρα όσο και για την τοπική αυτοδιοίκηση είναι ανάγκη οι προτεραιότητες μας, για την αξιοποίηση και του τελευταίου ευρώ των συνδημοτών μας να μας κάνει χρήσιμους και αποτελεσματικούς στη δράση μας.

Μελετώντας και αναλύοντας τον Π/Υ θελήσαμε να κατανοήσουμε με σαφήνεια τις διαδικασίες που συντάχθηκε ως πρόταση, το πώς και το γιατί.
Ποιες είναι οι προτάσεις για την νεολαία, για τους άνεργους, τους αγρότες και τους κοινωνικά αδύνατους ;
Για το περιβάλλον, τους ελεύθερους χώρους, την ανάπτυξη του πράσινου και για την καθαριότητα;
Για την ανάπτυξη, τον πολιτισμό και τον αθλητισμό;
Αναζητήσαμε να δούμε την προσαρμογή της δημοτικής αρχής στις νέες συνθήκες και διαπιστώσαμε έλλειμμα προσαρμογής, ευελιξίας, στρατηγικής, οράματος και προτεραιοτήτων.
Ο Π/Υ αυτός είναι ένας διαχειριστικός Π/Υ καταρτισμένος από τις Υπηρεσίες του Δήμου, τις οποίες και πρέπει να ευχαριστήσουμε, αλλά, καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως είναι:
  • ένας Π/Υ που στερείται προτεραιοτήτων,
  • δεν παρακολουθεί τι συνέπειες έχει η κρίση,
  • υπολείπεται των κοινωνικοοικονομικών αναγκών,
  • αποτυγχάνει να ενσωματώσει και να αντιμετωπίσει τα νέα σκληρά δεδομένα που προκαλεί η  παρατεταμένη οικονομική κρίση,
  • είναι αναποτελεσματικός για την οικονομία και την κοινωνία,

δεν παρακολουθεί ούτε την οικονομία ούτε την κοινωνία.
Είναι ένας Π/Υ μιας δημοτικής αρχής, που συμπεριφέρεται σαν να μην έχει αντιληφθεί τίποτα.
 Μια δημοτική αρχή όμως που δεν αντιλαμβάνεται τι συμβαίνει στην οικονομία και στην κοινωνία διοικεί προς ίδιον όφελος, χάνει την κοινωνική της νομιμοποίηση και εναπομένει να διεκδικεί σθεναρά μόνο την πελατειακή εξυπηρέτηση, από την οποία απειλείται δυστυχώς ολόκληρο το πολιτειακό μας σύστημα  
Διαπιστώσαμε στα περασμένα δυο χρόνια ότι ο Π/Υ ήταν, επί της ουσίας, σημαντικά μειωμένος, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, σαν αποτέλεσμα των επιπτώσεων της  μνημονιακής πολιτικής της συρρίκνωσης των δαπανών προς την τοπική αυτοδιοίκηση μέσω Καλλικράτη, παρά τις διακυμάνσεις του στα 79 εκατ. το 2011 και στα 68.5 εκ. το 2012 (μαζί με τα προνοιακά επιδόματα και την μισθοδοσία των μετακινηθέντων υπαλλήλων) και πάλι ξανά κοντά στα 79 εκατ. το 2013 (στα 78.317.911).
Δεν είναι τυχαίο ότι ο ίδιος ο νομοθέτης είναι πιο αυστηρός στην κατάρτιση του Π/Υ απ’ ότι άλλες φορές για τους ευνόητους λόγους της κρίσης και της προσπάθειας περιστολής των δαπανών και καθιστά υπεύθυνο τον Ελεγκτή Νομιμότητας ο οποίος μπορεί να αναπέμψει τον Π/Υ στο ΔΣ εάν αυτός δεν στηρίζεται σε ακριβή στοιχεία, εάν γίνεται  «υπερεκτίμηση των εσόδων ή η εγγραφή εσόδων που δεν πρόκειται να εισπραχθούν οδηγεί ουσιαστικά στην κατάρτιση ελλειμματικού Π/Υ, και αυτό απαγορεύεται από το νόμο».

Και επειδή δίνουμε πάντα την μάχη του συγκεκριμένου, με στοιχεία, θα τεκμηριώσουμε τα παραπάνω με παρατηρήσεις και ερωτήματα και θα καταλήξουμε σε επιμέρους διαπιστώσεις με τη σειρά που παρουσιάζονται στον Π/Υ.

ΕΣΟΔΑ 

Τακτικά Έσοδα



Τα προϋπολογισθέντα Τακτικά Έσοδα μειώθηκαν από τα 37.497.296 του 2011 στα 34.565.789 για το 2012 και 33.637.316 το 2013. Είχαμε σημειώσει και πέρυσι ότι «υπάρχει προβληματισμός κατά πόσο τα μεγέθη αυτά είναι πραγματικά όταν ξέρουμε ότι συρρικνώθηκαν οι Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι (ΚΑΠ) και τα τέλη δεν εισπράττονται». Επιβεβαιωθήκαμε γιατί το 2012 οι ΚΑΠ (‘Έσοδα από επιχορηγήσεις για λοιπές δαπάνες) που προϋπολογίστηκαν στα 10.683 εκατ. και πάλι βεβαιώθηκαν πιο χαμηλά, στα 9.248. Ενδιαφέρον προκαλεί ότι ενώ αυτή είναι η κατάσταση η δημοτική αρχή προϋπολογίζει για το 2013 διπλασιασμό αυτών των Εσόδων.
Η κατάσταση είναι τραγική και στην είσπραξη των Ανταποδοτικών Τελών & Δικαιωμάτων όπου τα βεβαιωθέντα και πολύ περισσότερο τα εισπραχθέντα ποσά πέφτουν διαρκώς ως ποσοστά των προϋπολογισθέντων (πάνω από 2 εκατ. χαμηλότερα είναι τα βεβαιωθέντα χωρίς να έχουμε την εικόνα των εισπραχθέντων ποσών).

Έκτακτα Έσοδα 

Αλλά εάν επιβεβαιωθήκαμε σε αυτή την παρατήρηση, ακόμα πιο κρίσιμη είναι η επιβεβαίωση των παρατηρήσεών μας στα Έκτακτα Έσοδα όταν μιλάγαμε για  «κατάρρευση των Εκτάκτων Εσόδων». Αποσαφηνίζουμε ότι από τα 18.006.386 του 2011, βεβαιώθηκαν μόνο τα 2.918.394 δηλαδή μόνο το 16% το 2011 και από τα διαμορφωθέντα 23.186.663 του 2012 βεβαιώθηκαν μόνο 5.023, δηλ. το 22%. Σημαντική είναι και η συρρίκνωση των επιχορηγήσεων/επενδύσεων που βεβαιώθηκε κάτω από το 10% το 2012 από 14.7% το 2011 και από 25% το 2010.
Προβληματιζόμαστε για την αξιοπιστία του Τεχνικού Προγράμματος και την δυνατότητα εκτέλεσής του όταν η πορεία των επιχορηγήσεων είναι διαρκώς καθοδική.

Έσοδα Παρελθόντων Οικονομικών Ετών (ΠΟΕ)

Η πορεία και αυτών των Εσόδων είναι καθοδική. Οι εισπράξεις Παρελθόντων Οικονομικών Ετών δεν ξεπέρασαν το 1/10 των προϋπολογισθέντων στο παρελθόν.
Η εικόνα δείχνει αδυναμία να εισπράξει αυτές τις οφειλές η δημοτική αρχή πλην όμως εμφανίζει μια κατακόρυφη αύξηση στα προϋπολογισθέντα εισπρακτέα υπόλοιπα από βεβαιωθέντα έσοδα το 2013, παρά την καθοδική πορεία όλα τα προηγούμενα χρόνια.
Αναρωτιέται κανείς πως ενώ διαμορφώθηκαν αυτά τα έσοδα στα 1.609 εκατ., το 2012 βεβαιώθηκαν 10.730 εκατ. και προϋπολογίσθηκαν  για το 2013 13.822 εκατ. Φανταζόμαστε ότι οι εξελίξεις και οι πολιτικές του μνημονίου θα ασκήσουν την πίεση για την είσπραξη.
Το πρόβλημα αυτό για μας δεν είναι μόνο οικονομικό αλλά και πολιτικό και κοινωνικό. Επί χρόνια δεν κάνατε τίποτα να εισπράξετε από τους μεγαλοοφειλέτες ιδίως. Θα τα εισπράξει τώρα η δημοτική αρχή; Πως και από ποιους; Ποια θα είναι τα κριτήρια και ποιοι οι μηχανισμοί;

Χρηματικό υπόλοιπο

Και ερχόμαστε στο περίφημο χρηματικό υπόλοιπο που ενώ τα έσοδα καταρρέουν εκείνο παραμένει και γίνεται αντικείμενο δημαγωγικής πολιτικής εκμετάλλευσης και μάλιστα στον Π/Υ του 2013 εμφανίζεται αυξημένο στα 9,2 από 6,3 εκ. του 2012 (σελ. 46-47).
Η διαμόρφωση του υπολοίπου γίνεται από τα έκτακτα και τακτικά έσοδα που δεν δαπανώνται, όπως και από τα ανταποδοτικά τέλη τα οποία δεν ανταποδίδονται στους δημότες με υπηρεσίες για χρόνια παρανόμως, αφού οι προϋπολογισθείσες δαπάνες δεν πραγματοποιούνται. Έτσι φτιάχνουν όλοι υπόλοιπο και πλεόνασμα. Αλλά η δημοτική αρχή στοχεύει και αλλού. Συρρικνώνει τις δαπάνες, δεν εκτελεί τον Π/Υ, για να εμφανίσει ένα υπόλοιπο που θα ‘ρίξει’ στις εκλογές εμφανίζοντας δήθεν έργο. Αυτό το έργο βλέπουμε για χρόνια.
Το Τεχνικό Πρόγραμμα μένει επί της ουσίας ανεκτέλεστο, οι κοινωνικές δαπάνες περιορίζονται στις εκδηλώσεις των ΚΑΠΗ και των Βρεφονηπιακών σε γνωστό «πολιτιστικό κέντρο» και έτσι ετοιμάζονται για τις επόμενες εκλογές.

ΕΞΟΔΑ

Τα έξοδα χρήσης εμφανίζουν μια μείωση από 36.219.363 σε 32.900.739. Αυτό οφείλεται κυρίως στη μείωση των αμοιβών και εξόδων προσωπικού.
Γενικές υπηρεσίες

Ενώ τα διαμορφωθέντα έξοδα ήταν 28.405.455 και εντάλθηκαν 23.482.323 για το 2013 τα προϋπολογισθέντα μειώνονται σε 15.178.155. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως σε μείωση κατά 10 περίπου εκατ. στις λοιπές υποχρεωτικές πληρωμές για μεταβιβάσεις εισοδημάτων σε τρίτους (επιδόματα κοκ), αν και τα Προνοιακά επιδόματα διατηρούνται.
Ας αναρωτηθούμε τι θα γίνει με τους κοινωνικά ευάλωτους, όταν δεν υπάρχει μια ουσιαστική κοινωνική πολιτική στον δήμο, αφού κανείς με σοβαρότητα δεν επεξεργάζεται ένα ρεαλιστικό και υλοποιήσιμο σχέδιο στήριξης και με προτεραιότητες κοινωνικής πολιτικής.

Υπηρεσία Καθαριότητας και Ηλεκτροφωτισμού

Οι προβλεπόμενες δαπάνες στην υπηρεσία δεν φαίνεται να εντάσσονται σε κάποιο σχέδιο, κάποιο πλάνο οργάνωσης της υπηρεσίας. Και πάλι η αποκατάσταση των χωματερών ήταν ανύπαρκτη. Πουθενά και οι δαπάνες για την περίφημη δοκιμαστική κομποστοποίηση! Το πρόβλημα της Υπηρεσίας Καθαριότητας παραμένει. Δεν υπάρχει  μακροπρόθεσμος σχεδιασμός που θα αποτυπώνει μιαν άλλη πολιτική στην καθαριότητα τόσο σε σχέση με την ανακύκλωση όσο και σε σχέση με την συνολικότερη μείωση των απορριμμάτων και την καθαριότητα. Οι υπηρεσίες πρέπει να γίνουν ανταποδοτικές όπως προβλέπει ο νόμος αφού ο δήμος εισπράττει τέλη, αλλά αυτά δεν επιστρέφουν στον δημότη με τις κατάλληλες και αναγκαίες υπηρεσίες.
Είναι χαρακτηριστικά τα εξής: τα έξοδα χρήσης πέρυσι διαμορφώθηκαν στα 6,5 εκ. ενώ εντάλθηκαν 3,8 εκ. Στις προμήθειες παγίων, ενώ είχαν διαμορφωθεί οι δαπάνες στα 1,6 εκατ. εντάλθηκαν 98.415.

Υπηρεσία Τεχνικών Έργων

Μετά την βελτίωση της απορροφητικότητας το προεκλογικό έτος 2010, η Τεχνική Υπηρεσία εμφανίζει σοβαρά προβλήματα οργάνωσης και υλοποίησης των έργων και φαίνεται να πέφτει στην ίδια κατάσταση.
  • Καθυστερήσεις και κακή ποιότητα εκτέλεσης των έργων
  • Ανύπαρκτος σχεδιασμός,
  • χαμηλή απορροφητικότητα,
  • προβληματική διασφάλιση πόρων για την υλοποίηση του Τεχνικού Προγράμματος και
  • έλλειμμα αναπτυξιακού προγραμματισμού.


Είναι χαρακτηριστικό ότι με απορροφητικότητα της τάξης του 16% το 2011, το 2012 η απορροφητικότητα έπεσε στο 13%, ενώ για το 2013 προβλέπονται πάλι 18.495 εκατ. Υπάρχει μια παρεξήγηση. Οι απορροφήσεις από το Πράσινο Ταμείο του έργου της Εθνικής Ανεξαρτησίας δεν ακυρώνουν την παραπάνω αναφορά μας στην γενικότερη απορροφητικότητα του Τεχνικού Προγράμματος, το οποίο είναι πλασματικό, οι πόροι δεν είναι διασφαλισμένοι και δεν ανταποκρίνεται στοιχειωδώς σε ένα Επιχειρησιακό Σχέδιο.

Πληρωμές Παρελθόντων Οικονομικών Ετών (ΠΟΕ)

Οι Πληρωμές ΠΟΕ διαμορφώθηκαν στα 9,7 εκατ. το 2012, αλλά εντάλθηκαν μόνο 5,7 εκατ., ενώ για το 2013 προβλέπονται 6,75 εκατ., αλλά έχουν προστεθεί προβλέψεις 13,305 εκατ. και δημιουργούν ένα ποσό 20,060 εκατ.
Τι σημαίνει αυτό με απλά λόγια;
Αφενός ότι έχουμε υποχρεώσεις για πληρωμές ΠΟΕ 4,051 εκατ. και αφετέρου πρέπει να προβλέψουμε ότι δεν θα εισπράξουμε οφειλές τρίτων προς τον δήμο ύψους 13,305 εκατ. Βέβαια το ερώτημα είναι με ποια κριτήρια θεωρείται μη εισπράξιμο ένα τέτοιο ποσό. Τι έκανε ο δήμος στο παρελθόν για να τα εισπράξει. Ποιοι δεν πληρώνουν; Και ταυτόχρονα αυτό το στοιχείο αμφισβητεί τους ισχυρισμούς ότι ο δήμος δεν οφείλει σε κανέναν.
Η αναλυτική εικόνα των πληρωμών για οφειλές ΠΟΕ δείχνει ότι:
Οι υποχρεώσεις λειτουργικών δαπανών διαμορφώθηκαν στα 1.413 εκατ. αλλά εντάλθηκαν μόνο 369.742 χιλιάδες
Οι αποδόσεις υπέρ δημοσίου διαμορφώθηκαν στα 2.100 εκατ. αλλά εντάλθηκαν μόνο 725.648
Η απόδοση ασφαλιστικών εισφορών διαμορφώθηκε στα 3.087 εκατ. αλλά εντάλθηκαν τα 2.214 εκατ. μόνο

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ 

Οι αποκλίσεις τόσο των εσόδων όσο και των εξόδων επιβεβαιώνει το ανεκτέλεστο και το πλασματικό του Π/Υ του 2012 αλλά και την αδυναμία εκτέλεσης του Π/Υ του 2013. Το σημαντικότερο είναι ότι η δημοτική αρχή δεν παρακολουθεί και δεν φαίνεται να κατανοεί τα βαθύτερα προβλήματα του Π/Υ. Είναι ακατάλληλη να εμπνεύσει, να σχεδιάσει και να εφαρμόσει έναν οραματικό προϋπολογισμό που να ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες των δημοτών και της κοινωνίας.
Έχουμε επισημάνει πολλές φορές ότι το παραμύθι της εξαιρετικής οικονομικής κατάστασης του δήμου πρέπει να τελειώσει. Τόσο οι Ισολογισμοί όσο και ο Π/Υ δικαίωσαν αυτή την άποψη. Ο δήμος εμφανίζει μια πλασματική εικόνα στα οικονομικά του.
Καλούμε την δημοτική αρχή να αλλάξει ρότα. Να συνειδητοποιήσει ότι «λεφτά δεν υπάρχουν», να αλλάξει την λαϊκιστική της πολιτική των «άρτων και θεαμάτων» και των «κέτερινγκ παντού», να εισπράξει έσοδα από τους μεγαλο-οφειλέτες ιδίως και να περιορίσει προκλητικές δαπάνες που υπηρετούν μόνο ψηφοθηρικές επιλογές. Να αλλάξει τις προτεραιότητές της με διαφάνεια, δημοκρατικό διάλογο και κοινωνική ευαισθησία.
Η συζήτηση για τον Π/Υ δεν μπορεί να γίνεται χωρίς ανάλυση των προβλημάτων που συνδέονται με την υλοποίηση του προηγούμενου Π/Υ, χωρίς τελικά ένα απολογισμό της πορείας υλοποίησής του. Σημαντική αδυναμία του Π/Υ είναι ότι δεν συνοδεύεται από ένα Κοινωνικό Π/Υ για να διαπιστωθούν ποια είναι τα συνολικά κονδύλια που καταβάλλει ο Δήμος στον τομέα αυτό. Ειδικότερα αυτό στην παρούσα φάση της κοινωνίας και οικονομίας θα έκανε την διαφορά σε ένα δήμο που θα αποφάσιζε να αλλάξει τις προτεραιότητές του ιεραρχώντας ψηλά την Κοινωνική του Πολιτική και τις αντίστοιχες πρωτοβουλίες. Ο Π/Υ οφείλει να είναι πραγματικός και εφαρμόσιμος.
Είναι αδιαπραγμάτευτο από εμάς να υπάρχει διαφάνεια των οικονομικών θεμάτων που διαχειρίζεται ο Δήμος αλλά και να γνωρίζει ο κάθε πολίτης πώς αξιοποιούνται τα χρήματά του.
Τα Τοπικά  Συμβούλια καθώς και οι φορείς της πόλης πρέπει να έχουν ουσιαστικό ρόλο στη συζήτηση διαμόρφωσης του Π/Υ καθώς και στην πορεία υλοποίησής του και να μην είναι παθητικοί αποδέκτες ενός Π/Υ που τελικά δεν υλοποιείται. Αυτό σημαίνει συμμετοχή και διαβούλευση. Και από τον Π/Υ αυτό λείπουν και η συμμετοχή και η διαβούλευση. Λείπει ακόμα και η ουσιαστική θεσμική συμμετοχή των αρμόδιων οργάνων όπως η Οικονομική Επιτροπή και η Επιτροπή Διαβούλευσης. Λείπει ακόμα και το Ειδικό Παράρτημα για τις  τοπικές και δημοτικές κοινότητες.        
Η Κίνηση Πολιτών διεκδικεί ένα Συμμετοχικό Π/Υ δηλαδή δημοκρατικό στην κατάρτισή του, διαφανή στην εκτέλεσή του, ανοικτό στον έλεγχο του δημοτικού συμβουλίου και της κοινωνίας, κάνοντας πιο δημοκρατική την ιεράρχηση των προτεραιοτήτων και πιο εφικτή την κοινωνική αποτελεσματικότητα των δαπανών και των ασκούμενων πολιτικών.

Η Κίνηση Πολιτών καταψηφίζει τον Π/Υ που προτείνει η πλειοψηφία για τους ακόλουθους λόγους:
  • Γιατί είναι ένας Π/Υ που δεν έχει φιλοσοφία και προσανατολισμό.
  • Γιατί είναι ένας Π/Υ που δεν  έχει λάβει καθόλου υπόψη του στον σχεδιασμό του την τραγική κατάσταση της χώρας, την ανθρωπιστική κρίση που βιώνουν οι πολίτες της.
  • Γιατί είναι διαχειριστικός και όχι αναπτυξιακός. Γιατί δεν δημιουργεί δομές για ανάπτυξη.
  •  Γιατί είναι πλασματικός αφού συμπεριλαμβάνει έσοδα και έξοδα που είναι βέβαιον ότι δεν θα εισπραχθούν και δεν θα δαπανηθούν, γιατί στερείται πρότασης για την αύξηση της απορροφητικότητας και της αύξησης των εσόδων από οφειλές τρίτων στο δήμο. 
  • Γιατί δεν μεριμνεί για νέες πηγές εσόδων.
  • Γιατί είναι μη-περιβαλλοντικός Π/Υ, αφού οι δαπάνες/επενδύσεις για την προστασία του περιβάλλοντος, των φυσικών πόρων, την ανακύκλωση και την εξοικονόμηση ενέργειας είναι σχεδόν ανύπαρκτες.
  • Γιατί δεν είναι κοινωνικός, αφού η κοινωνική μέριμνα και οι κοινωνικά ευπαθείς ομάδες δεν ενισχύονται ουσιαστικά ούτε αποτελούν αντικείμενο συγκεκριμένης στοχοθετημένης πολιτικής. Αλλά και οι υποβαθμισμένες περιοχές και οι κοινωνικά ευπαθείς ομάδες, οι άνεργοι, οι άστεγοι, οι αποκλεισμένοι, οι νεόπτωχοι, δεν ιεραρχούνται ψηλά στην ατζέντα της παρούσας δημοτικής αρχής παρά μόνο ως εν δυνάμει πολιτική πελατεία.
  • Γιατί η εκμετάλλευση και ιδιοτελής χειραγώγηση των κοινωνικών ομάδων και των δραστηριοτήτων τους μας βρίσκει αντίθετους . 

Ας το ξεκαθαρίσουμε: τα ΚΑΠΗ, οι πολιτιστικές εκδηλώσεις, τα κοινωνικά παντοπωλεία και ιατρεία, οφείλουν να λειτουργούν. Να λειτουργούν με διαφάνεια, με εξυπηρέτηση ουσιαστικών αναγκών και να έχουν σημαντικό ρόλο και συμμετοχή στην τοπική κοινωνία.
 Ο δήμος πέρα από την ρητορική του, υπολείπεται άλλων δήμων στον σχεδιασμό και ιεράρχηση της κοινωνικής πολιτικής για άμεση φροντίδα στους συμπολίτες μας
Διεκδικούμε αλλαγή πολιτικής και επανασχεδιασμό του Π/Υ σε Π/Υ αντιμετώπισης της ανθρωπιστικής κρίσης. Έχουμε προτάσεις και είμαστε έτοιμοι να συμβάλουμε σε αυτή την κατεύθυνση.

Κίνηση Πολιτών 

Δεν υπάρχουν σχόλια: