Η Κινηση Πολιτων στο διαδικτυο


Το διαδικτυακό κανάλι της Κίνησης Πολιτών στο YouTube H Κίνηση Πολιτών στο Facebook Η Κίνηση Πολιτών στο Twitter

Δευτέρα 26 Απριλίου 2010

Πρός αποφυγήν...


Δαπάνες ύψους 1,5 εκατ. ευρώ οι οποίες κρίθηκαν παράνομες καταλογίζονται αλληλέγγυα και εις ολόκληρο με νέο φύλλο μεταβολών και ελλείψεων που εξέδωσε ο Επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου στον Δήμαρχο Μεγίστης, στον Ταμία, στον εκδότη λογιστή, στους εισπράκτορες
του ίδιου Δήμου, στον ελεγκτή εσόδων-εξόδων Ο.Τ.Α. της Δ.Ο.Υ. Ρόδου και στα μέλη των δημοτικών συμβουλίων της περιόδου 2000-2007!!!

Ο έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου προκλήθηκε μετά την με αριθμ. Πρωτ. 776/234/7-2-2008 πορισματική έκθεση της Οικονομικής Επιθεώρησης Κρήτης και το Αριθμ. Πρωτ. 317/24-10-2008 έγγραφο του Προέδρου του Ελεγκτικού Συνεδρίου με το οποίο δόθηκε εντολή για την διενέργεια Εκτακτου Κατασταλτικού Διαχειριστικού Ελέγχου του Δήμου Μεγίστης ετών 2000-2007.

Το Ελεγκτικό Συνέδριο προέβη συγκεκριμένα σε έλεγχο των λογαριασμών (απολογισμών) των οικονομικών ετών 2000-2007, του Δήμου Μεγίστης και διαπίστωσε μεταξύ άλλων ότι έχουν απολεσθεί αρκετά χρηματικά εντάλματα που αφορούν το επίμαχο χρονικό διάστημα για τα οποία ζητήθηκε η διενέργεια ένορκης Διοικητικής Εξέτασης.

Λόγω αδυναμίας διενέργειας καθολικού ελέγχου και μέχρι να ολοκληρωθεί η ανωτέρω διαδικασία το Ελεγκτικό Συνέδριο προέβη σε μερικό έλεγχο των διαχειρίσεων των οικονομικών ετών 2000-2007 του Δήμου Μεγίστης.

Κατά τον διενεργηθέντα επιτόπιο δειγματοληπτικό έλεγχο των λογαριασμών (απολογισμών) οικονομικών ετών 2000-2007 του Δήμου Μεγίστης διαπιστώθηκαν οι εξής ελλείψεις-παραβάσεις της κείμενης νομοθεσίας:

- Στο κομμάτι που αφορά τα έσοδα και την ταμειακή διαχείριση:

Εντοπίστηκαν μπλοκ διπλοτύπων είσπραξης (α/α 201-1050), εισιτηρίων χρήσης δημοτικής συγκοινωνίας (ετών 2003-2007 άνευ αρίθμησης) και αποδείξεις είσπραξης τελών ύδρευσης (α/α 601-2550) που αφορούσαν έσοδα από είσπραξη διαφόρων ποσών από δημότες (ενοίκια, ΤΑΠ, ΔΗ.ΦΟ.ΔΩ., Φόρος Παρεπιδημούντων, Τέλη Υδρευσης κ.ά.) για τα οικονομικά έτη
2003-2007 μέρος των οποίων δεν αποδόθηκε από τα εισπρακτικά όργαν στην αρμόδια για τη διεξαγωγή της ταμειακής υπηρεσίας του Δήμου Δ.Ο.Υ.με αποτέλεσμα να μην συμπεριληφθεί στους οικονομικούς απολογισμούς των παραπάνω οικονομικών ετών και ως εκ τούτου να δημιουργηθεί έλλειμμα στη διαχείριση του δήμου ποσού 341.199,40

Δεν έγινε ακόμη δυνατό να προσκομισθούν από τους αρμοδίους υπαλλήλουςτου δήμου, παρότι τους ζητήθηκαν, τα διπλότυπα είσπραξης των τοπικών εισπρακτόρων με α/α 1-200 και οι Αποδείξεις Είσπραξης Τελών Ύδρευσης με α/α 1-600 που αφορούσαν τα οικονομικά έτη 2000-2003 με αποτέλεσμα να μην γίνει εφικτό να προσδιορισθεί τυχόν έλλειμμα χρήσης κατά την
προαναφερόμενη περίοδο.

- Σε ό,τι αφορά την εκμίσθωση ακινήτων:

Διαπιστώθηκε ότι για την κατάρτιση 8 μισθωτηρίων συμβολαίων προκύπτει ότι δεν τηρήθηκε η διαδικασία που προβλέπεται στις διατάξεις του αρθρ.253 του Π.Δ. 410/95 και του Π.Δ. 270/1981 Φ.Ε.Κ. 77 τ.Α! (δημοπρασία κ.λπ.) καθώς και τα προβλεπόμενα στο αρθρ. 591 του Α.Κ.

- Στο σκέλος του ελέγχου που αφορά τα έξοδα:

1. Διαπιστώθηκε ότι δεν είναι νόμιμη η συνολική δαπάνη 33.825,56 που αφορά προμήθεια ανταλλακτικών και συντήρηση και επισκευή μεταφορικών μέσων και λοιπών μηχανημάτων επειδή δεν επισυνάπτονται στα χρηματικά εντάλματα αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου για την διενέργεια της προμήθειας και τον καθορισμό του τρόπου εκτέλεσης (αρθ. 266 του Π.Δ.410/95). Επιπλέον δεν επισυνάπτονται Δελτία ή Εντολές Επιθεώρησης και Επισκευής Οχήματος καθόσον για την εισαγωγή των οχημάτων και μηχανημάτων σε ιδιωτικό συνεργείο, το γραφείο κίνησης του Δήμου εκδίδει "Εντολή Επιθεώρησης και Επισκευής Οχήματος" στην οποία αναγράφονται περιληπτικά τα στοιχεία που αναφέρονται στο είδος της συντήρησης ή επισκευής και εφόσον είναι δυνατό, οι αναγκαίες επισκευαστικές εργασίες και τα απαιτούμενα ανταλλακτικά.

2. Διαπιστώθηκε ότι δεν είναι νόμιμες δαπάνες ύψους 265.681,77 για


δεξιώσεις και γεύματα γιατί δεν προκύπτει από κανένα στοιχείο των Χ.Ε. ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις που ορίζουν οι σχετικές διατάξεις του άρθρου 218 παρ. 4 του Π.Δ. 410/95. Επιπλέον διαπιστώθηκε ότι στα Χ.Ε. που αφορούν δαπάνες φιλοξενίας και προμήθεια διαφόρων αναμνηστικών καθώς και τιμητικές διακρίσεις, στις αποφάσεις του Δ.Σ. που τα συνοδεύουν, δεν αναφέρονται τα άτομα για τα οποία πραγματοποιήθηκαν ούτε δικαιολογείται επαρκώς η τυχόν σημαντική συνεισφορά τους στην κοινωνική και πολιτιστική ανάπτυξη του δήμου. Σε άλλα εντάλματα δεν περιγράφονται αναλυτικά στα συνοδευτικά φορολογικά στοιχεία (Τιμολόγια Πώλησης ή Τιμολόγια Παροχής Υπηρεσιών) τα παρεχόμενα είδη ή οι υπηρεσίες, οι ποσότητες τους και οι τιμές μονάδος σύμφωνα με τον Κ.Β.Σ. για την πραγματοποίηση της δαπάνης Κρίθηκε ακόμη ότι οιαποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου, για την εκτέλεση κάποιων από τις παραπάνω δαπάνες, είναι αυτοδικαίως άκυρες για το λόγο ότι στην λήψη και την κατάρτιση τους συμμετείχαν δημοτικοί σύμβουλοι που είχαν υλικό συμφέρον.

- Σε ό,τι αφορά τις προμήθειες ομοειδών υλικών που ενσωματώνονται σε έργα:

Διαπιστώθηκε ότι δεν είναι νόμιμη δαπάνη ύψους 237.195,91 διότι δεν τηρήθηκε η διαδικασία για την ανάθεση της προμήθειας αφού δεν πραγματοποιήθηκε πριν την ανάθεση δημόσιος ανοικτός διαγωνισμός, δεν επισυνάπτονται τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά για την προμήθεια υλικών
που ενσωματώνονται σε έργα, δεν έγιναν οι νόμιμες κρατήσεις.

- Σε ό,τι αφορά την προμήθεια καυσίμων:

Διαπιστώθηκε ότι δεν είναι νόμιμη δαπάνη ύψους 43.409,17 επειδή η ετήσια συνολική δαπάνη για το οικονομικό έτος 2000 υπερβαίνει το ανώτατο όριο της απευθείας ανάθεσης από την Δημαρχιακή Επιτροπή και από τα συνημμένα στα χρηματικά εντάλματα δικαιολογητικά προκύπτει ότι δεν έγινε δημόσιος ανοικτός διαγωνισμός. Περαιτέρω για όλα τα εξεταζόμενα οικονομικά έτη δεν επισυνάπτεται αντίγραφο του βιβλίου κίνησης των οχημάτων καθώς και κατάσταση με τα στοιχεία της
ιπποδύναμης των οχημάτων προκειμένου να ελέγχεται εάν η κατανάλωση βρίσκεται μέσα στα όρια που καθορίζει η σχετική Υπουργική απόφαση.

- Σε ό,τι αφορά τον καθαρισμό αυλάκων:

Κρίθηκε παράνομη δαπάνη ύψους 328.655,31 που αφορά καταβολή ημερομισθίων σε εργάτες για την συντήρηση διαφόρων αυλάκων και δημοτικών κτιρίων με αυτεπιστασία καθόσον οι ανωτέρω εργασίες συντήρησης δεν αποτελούν δημόσιο έργο επιπρόσθετα δεν επισυνάπτεται
α)Μελέτη της Διευθύνουσας Υπηρεσίας,
β) Βεβαίωση του επιβλέποντος για τον αριθμό των ημερομισθίων που πραγματοποιήθηκαν και αυτών που υπολείπονται, προκειμένου να ελεγχθεί εάν έγινε ή όχι υπέρβαση των ορίων που προβλέπει ο νόμος
 γ) Απόφαση του δημοτικού συμβουλίου που να εμπεριέχει τις προϋποθέσεις του νόμου για την πρόσληψη εργατών για την εκτέλεση έργων με αυτεπιστασία ενώ δεν έγιναν οι νόμιμες κρατήσεις.

Περαιτέρω διαπιστώθηκε ότι οι αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου για την εκτέλεση των παραπάνω εργασιών είναι αυτοδικαίως άκυρες, για το λόγο ότι στην λήψη και την κατάρτιση τους συμμετείχαν δημοτικοί σύμβουλοι που είχαν υλικό συμφέρον ενώ μετείχαν στις εργασίες
υπάλληλοι που ελάμβαναν μισθό από δύο ή περισσότερες πηγές του δήμου.

- Σε ό,τι αφορά τις εργασίες συντήρησης κτιρίων:

Διαπιστώθηκε ότι είναι παράνομη δαπάνη ύψους 39.852,80 διότι οι εργασίες συντήρησης δεν αποτελούν δημόσιο έργο, διότι έγινε επιμερισμός όμοιων ή ομοειδών εργασιών και η εν συνεχεία απευθείας ανάθεση αυτών χωριστά με βάση το ύψος της δαπάνης που προκύπτει από
την κατάτμηση.

- Σε ό,τι αφορά αμοιβές νομικών:

Διαπιστώθηκε ότι αμοιβές ύψους 32.064,94 σε δικηγόρος δεν ήταν νόμιμες διότι από τα συνημμένα στα χρηματικά εντάλματα δικαιολογητικά προκύπτει ότι δεν υπάρχουν αποφάσεις ορισμού τους.

- Σε ό,τι αφορά μετακινήσεις εκτός έδρας Δημάρχου και Δημοτικών Συμβούλων:

Διαπιστώθηκε ότι καταβλήθηκε παράνομα ποσό 8.483,44 για έξοδα κίνησης, ημερήσια αποζημίωση και δαπάνες διανυκτέρευσης για μετακίνηση εκτός έδρας του Δημάρχου, Αντιδημάρχου και των Δημοτικών Συμβούλων επειδή ο υπολογισμός τους δεν έγινε σύμφωνα με το νόμο και επιπλέον
δεν επισυνάπτονται παραστατικά στοιχεία (εισιτήρια, αποδείξεις παροχής υπηρεσιών για τις διανυκτερεύσεις κ.λ.π.), καθώς και αποφάσεις του αρμόδιου οργάνου, εντολές μετακίνησης κ.λπ.

- Σε ό,τι αφορά λογαριασμούς τελών κινητής τηλεφωνίας:

Διαπιστώθηκε ότι δεν είναι νόμιμη δαπάνη ύψους 12.407,45 που αφορά την πληρωμή τελών τηλεφωνικών συνδιαλέξεων κινητών τηλεφώνων του Δήμου, κατά τα χρονικά διαστήματα από 1-1-2003 έως 31-12-2007, επειδή δεν υπάρχει γενική ή ειδική διάταξη νόμου που να επιτρέπει τη χρήση
κινητών τηλεφώνων από το Δημόσιο.

- Σε ό,τι αφορά λοιπές προμήθειες:

Διαπιστώθηκε ότι δεν είναι νόμιμη δαπάνη ύψους 30.000 που αφορά προμήθεια προκατασκευασμένων δεξαμενών διότι δεν τηρήθηκε η διαδικασία για την ανάθεση της προμήθειας και δεν επισυνάπτονται τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά.


πηγή: ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ
Αυτά από το Δήμο Μεγίστης.......(ΚΑΣΤΕΛΛΟΡΙΖΟ) που επισκέφθηκε πρόσφατα και ο Πρωθυπουργός.

Δεν υπάρχουν σχόλια: